Hands-on økonomichef til en vækstvirksomhed

Hands-on økonomichef til en vækstvirksomhed

Intelligent Systems søger en Økonomichef i en nyetableret stilling. Vi har så godt gang i forretningen, at vi ønsker at etablere en mere dedikeret økonomifunktion.
Du skal kunne lide at etablere de rette systemer og processer, der understøtter et stigende krav til handlekraft baseret økonomisk indsigt og transparens.
Du skal være indstillet på at være både udførende og strategisk udviklende for funktionen. Du skal også kunne se det udfordrende i at bidrage til udviklingen af et selskab i vækst og bidrage til udvikling af organisationen fra at være en mindre virksomhed, hvor man typisk har haft mere end en kasket på, til en virksomhed, der kan skalere til det flerdobbelte på få år. Du bliver en vigtig brik i at skabe overblik/indsigt i, at vi får en rentabel vækst.
Vi går snart i gang med implementeringen af et nyt økonomisystem, som du får muligheden for at præge, og du vil også blive systemejer af ERP-løsningen.

Jobbet

Jobbet kan beskrives som en Hands-on Økonomichef. Du skal også selv være udøvende indenfor bogholderi, økonomiopgaver samt controlling. Du er derfor en rigtig talknuser, der sætter en ære i kvalitet til rette tid. Du har god fornemmelse for balancen mellem detalje, og hvornår der skal fokuseres på de større linjer.
Dine opgaver bliver varierede, og det er vigtigt, at du kan og vil tage ansvar for følgende opgaver, der vil have Økonomichef karakter:

  • Udarbejdelse af ledelsesrapportering, herunder månedsregnskab, likviditets-forecast, rapporter og KPI-dashboard til ledelsen.
  • Deltage aktivt i implementeringen af ERP-systemet, så det understøtter virksomhedens forretningsmodel og strategi.
  • Etablere en forbedret praksis for tidsregistrering.
  • Udvikle og drive budget- og forecast processer og dertilhørende værktøjer.
  • Udarbejde business case-analyser til ledelse og bestyrelse.
  • Være en del af ledergruppen og strategisk udvikling.
  • Ansvarlig for udarbejdelse af årsregnskabet, herunder samarbejde med revisor.
  • Være en aktiv del af sikre at Intelligent Systems excellerer i datadrevne beslutninger ved at etablere optimale processer og systemer – timely transparency.

Andre vigtige opgaver, der mere har karakter af hands-on bogføring, controlling, mv. og kan omfatte:

  • Bogføring af ind- og udbetalinger, debitor- og kreditorfakturaer samt afstemning af bankkonti.
  • Løn og personalegoder
  • Vedligeholdelse og udvikling af vores guidelines og fælles kommunikation vedr. budget og regnskabsprocesser

Du trives i et omskifteligt miljø, der til tider kan være påvirket af travlhed, og du kan holde flere opgaver i gang samtidig. Du er en medspiller med gode samarbejdsevner og bidrager fagligt såvel som socialt i et team.

Holdånd

Vi lever efter frihed under ansvar, og den store fleksibilitet gør det lettere for os at balancere fritid og arbejdsliv. Vores flade organisationen giver plads til højt til loftet og det er vigtigt, at vi har også har det sjovt. Vi er agile og tilpasser os situationen, så vi tænker kreativt og finder altid løsninger.

Vi afholder ofte sociale arrangementer, både i teams og samlet. Det giver en god dynamik, om det er en fælles løbetur, sociale arrangementer med diverse temaer eller den ugentlige fredagsøl.
Ud over udfordrende arbejdsopgaver og høj grad af fleksibilitet, kan vi også tilbyde en god frokostordning, sundhedsforsikring samt pensionsordning.

Bliv en del af Intelligent Systems holdet

Du har erfaring fra en lignende rolle, eller muligvis ser du dette som det næste naturlige skridt i din karriere. Det er en fordel, hvis du har erfaring med MS D365 Business Central samt med etablering i ledelsesrapportering via Power BI. En forståelse for data, som en værdifuld asset og et ønske om at udvikle i arbejdet med data er væsentlig for et match.
Du er imødekommende og kan begå dig både på dansk og engelsk i skrift og tale. Det primære arbejdssted bliver Hadsund, men der kan også være dage, hvor der arbejdes i Aalborg.

Vi indkalder løbende kandidater til samtale, og vi glæder os til at modtage din ansøgning og CV på job@intelligentsystems.dk.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Niki Nicolas Grigoriou på 2045 6039

Om Intelligent Systems

Intelligent Systems er førende eksperter indenfor softwareudvikling til automatiserede logistikløsninger og er internationalt kendt. 80-90% af opgaver er internationale opgaver for store danske og internationale kunder og partnere. Der bliver løst opgaver på alle kontinenter undtagen Antarktis.
Intelligent Systems har som mål at demokratisere automatisering og robotteknologi – og gøre det nemt at anvende robotter og digitalisering, så fabrikker, produktion, lager og distributionscentre bliver “smarte” og fuldautomatiske.
Intelligent Systems har taget nogle store skridt og kerneforretningen vokser, hvor vi både er underleverandør for verdens største fabrikanter af automatiseret logistik-turnkey-løsninger, og leverandør til flere af de største danske industrivirksomheder.
Vi er placeret i Hadsund samt Aalborg og er mere end 50 medarbejdere og stadig flere på vej ind.

Intelligent Systems AS

Pin It on Pinterest

Share This

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this and this message will not appear for a month.

Close