Intelligent Systems' nyheder og artikler Intelligent Systems' nyheder og artikler Artikler, nyheder og opslag Artikler, nyheder og opslag Stryg/skub til side for flere nyheder. Nyheder & artiklerIntelligent Systems har indgået partnerskab med GS1.June 15, 2022Vi har netop indgået samarbejde i GS1 Denmarks partnerprogram for virksomheder der leverer produkter, services eller løsninger, som bidrager til brugen af GS1-standarder i alle brancher, og som ønsker at videreudvikle deres samarbejde med GS1 Denmark. “Vi er glade for at have indgået et tæt samarbejde med GS1 om brug af standarder for sporbarhed. Samarbejdet er meget væsentligt for de løsninger med stregkoder og elektroniske RFID vi leverer, hvor det er med til at sikre kvaliteten og sporbarheden i hele produktets livscyklus.” – fortæller Niki Nicolas Nicolas Grigoriou, CEO og Software Architect. Vi forbinder den virtuelle og digitale verden med den virkelige og håndgribelige verden gennem blandt andet brugergrænseflader, robotteknologi og intelligente it-systemer med stor viden og erfaring indenfor anvendelse af stregkoder og RFID til identifikation og dataopsamling og dataudveksling på tværs af systemer. Mads Kibsgaard, Standard & Relations Manager hos GS1 Denmark supplerer: – “Intelligent Systems repræsenterer det mere avancerede spektrum udi GS1-standarder, herunder sporbarhed, sensordata og automatiseret robot-teknologi. Vi er derfor enormt glade for at kunne byde dem velkommen og glæder os til fremtidigt nært samarbejde. Der er nemlig en altid-stigende andel af vores medlemmer, både privat og offentligt, for hvem sporbarhed og automatisering er ’det nye sort’.” Læs mere om Intelligence Systems som GS1-partner her. Foto af Lars Pauli... Read more...Intelligent Systems to develop future of intelligent control and integration for automated robotics systems based 5G with Denmark’s leading companies and AAUMarch 11, 2022Intelligent Systems will together with researchers from Aalborg University and some of the leading companies in the field of autonomous robots and 5G technology, develop a comprehensive and user-friendly system that makes it much easier for companies to get started using mobile robots. Intelligent Systems are participating in the project by helping build key features and technology necessary to make the product a reality for the customers. The project will make it as easy for companies as buying a consumer product and hitting ‘play’. That is the goal of the new research project led by Aalborg University which runs over the next three years and is invested by 30 million DKK by the Innovation Fund. We are experts in development of high-level control and integration for larger automated logistics and production systems. We have the ambition to transform its project and consultancy business, build a scalable online service-based business around its Industry-4.0 platform and become the “Google of robotics”. And by taking part in the project we can help fulfill the promise of Industry-4.0, by making the world simpler, smarter and more intuitive. Project partners: Technology partners: MIR (Mobile Industrial Robots A/S) UR (Universal Robots) Technicon Telenor Nokia. Industrial end users: Novo Nordisk A/S GRUNDFOS Holding A/S Danfoss A/S LEGO System A/S... Read more...På jagt efter Nordjyllands stærkeste kompetencerFebruary 17, 2022Intelligent Systems åbner kontor i Aalborg for at komme tættere på universitetet. Næste skridt bliver Odense og Silicon Valley eller Boston i USA. “Vi vækster hurtigt og vil gerne tættere på Aalborg Universitet for at tiltrække de stærkeste kompetencer fremadrettet”, fortæller CEO Niki Nicolas Grigoriou. Intelligens Systems har eksisteret siden 2006 og har i dag 45 ansatte og stadig flere kommer til. Virksomheden udvikler og sælger software, der får større robotanlæg, automatisering og IT-systemer til at fungere i sammenhæng som et intelligent system. Beslutningen om at etablere kontor i Aalborg er velovervejet og baseret på en grundig strategisk analyse, som Intelligent Systems har fået lavet. Analysen viser, hvor virksomheden skal etablere afdelinger fremadrettet. Og her skulle den første nye lokation være i Aalborg samtidig med at hovedsædet bevares i Hadsund. De næste lokationer på ønskelisten er Odense samt Silicon Valley i Californien eller Boston, Massachusetts, USA. Intelligent Systems forventer dog at afdelingerne i Aalborg og Hadsund kommer til at vokse og forblive de største. Intelligent Systems er førende eksperter indenfor softwareudvikling til automatiserede logistikløsninger og er internationalt kendt. 80-90% af opgaver er internationale opgaver for store danske og internationale kunder og partnere. Vision er at demokratiserer automatisering og robotteknologi – og gøre det nemt at anvende robotter og digitalisering, så fabrikker, produktion, lager og distributionscentre bliver “smarte” og fuldautomatiske. Intelligent Systems har taget nogle store skridt og kerneforretningen vokser, hvor vi både er underleverandør for verdens største fabrikanter af automatiseret logistik-turnkey-løsninger, og hvor vi bliver brugt direkte af de store danske industrivirksomheder. Samtidig tiltrækker produktudviklingsindsatsen meget opmærksomhed, da vi vil indfri Industri-4.0’s løfte og gøre automatisering nemt og plug’n’play, så anvendelsen af ‘smart production både er for større og mindre virksomheder.... Read more...Softwarearkitekt med ambitionerNovember 8, 2021Dine ambitioner er, at være en del af noget større, designe og levere løsninger, som giver værdi for kunden og slutbrugeren. Du vil have indflydelse på store og spændende projekter i vores pipeline. Vores flade organisation giver dig plads til at stå på egne ben og trække på din erfaring som softwarearkitekt. Du får Udfordrende og komplekse problemstillinger Faglige udfordringer indenfor “mission critical” områder Udfordringer i nye teknologier og platforme Udvikling af avancerede systemer med mange interfaces Dygtige kollegaer som er nogle af verdens bedste indenfor deres område Vi forventer Forståelse for at kunne omsætte kunders behov til reelle tekniske løsninger Kan gennemskue meget komplekse problemstillinger Erfaring med at skabe intelligente automatiserede logistikløsninger Har modet til at tænke innovativt Arbejder målrettet og fokuseret på at skabe resultater Vi har opgaverne til at kunne udfordre dig i din hverdag, og mulighederne for at du kan realisere de ambitioner, du har for fremtiden. Vi er i rivende udvikling og er netop blevet kåret som Succesvirksomhed 2021, som er en pris der gives til udvalgte virksomheder, som er pålidelige og år efter år leverer solide resultater og høj vækst. Hos Intelligent Systems vil vi motivere dig ved, at udfordre dig i nye teknologier og platforme. Vi ved, at du brænder for at forbinde din software med mekaniske systemer, der får emner til at flyde gennem systemet på den ønskede måde. Vi kan også udfordre dig i udvikling af avancerede systemer med mange interfaces samt automatisering fra start til slut. Dine dygtige kollegaer vil meget gerne udnytte dine erfaringer og kompetencer i tæt sparring, så I alle er med til at sikre, at projektet bliver færdigt til tiden og i den rette kvalitet, men de vil lige så gerne fortælle om den sidste løbetur eller hvilken øl, vi skal smage på fredag. Vi ved også, at du sætter stor pris på indflydelse på dit eget job, fleksible arbejdstider, frokostordning, drikkevarer og snacks, godt fællesskab, kollegial opbakning samt jysk humor, så det har vi også altid på lager. Vi er en mindre virksomhed, med en flad organisation og stor åbenhed, så du kan sætte dit eget præg på din arbejdsdag. Vi er rigtig glade for at arbejde i teams, så samarbejdet går op i en højere enhed, og vi glæder os allerede til, at du kommer med dine indspark og sparring. Ligesom dig, så synes vi også at resten af verden er fuld af oplevelser, muligheder og eventyr. Derfor er op mod 90% af vores projekter ude i den store verden, og vi glæder os til at du er med ombord på vores næste eventyr. Intelligent Systems kort fortalt Eksperter i softwareudvikling til automatiserede logistikløsninger, f.eks. bagagesortering i lufthavne, fuldautomatiske lager- og distributionscentre og automatiseret logistik til hospitaler. Mere end 40 medarbejdere Vi udvikler den intelligens, der binder større systemer sammen og gør at de fungerer som et sammenhængende system. Vi har leveret projekter i 23 forskellige lande Vinder af Succesvirksomhed 2021 og DIRA Automatiseringsprisen i 2019 Har du spørgsmål til stillingen, så er du meget velkommen til at ringe til vores CTO Frank Sørensen på +2045 6080 eller send en ansøgning samt cv til job@intelligentsystems.dk Vi ser frem til at høre fra dig!... Read more...Softwareudviklere som skal gøre verden enklere, smartere og mere intuitivSeptember 23, 2021... Read more...Velkommen til hele 5 nye på holdet.August 5, 2021... Read more...Palle Viby Mogensen skal som nyt bestyrelsesmedlem være med til at gøre Intelligent Systems til Google for robotterJune 1, 2021Intelligent Systems vil gøre styring og integration af robotter og IT nemt og tilgængeligt. Industri-4.0 skal ned i øjenhøjde og være noget alle kan bruge. Det er del af Intelligent Systems strategi, som over de næste år skal forvandle virksomheden fra at være en konsulent- og projektvirksomhed til at tilbyde SaaS cloud-baseret løsninger, som vil revolutionere styring og integration af større og mindre robotløsninger. “Vi vil demokratisere automatisering og robotter og gøre det så simpelt som DIY (do-it-yourself). Automatisering skal være tilgængeligt, let at bruge, sikkert og troværdigt samt økonomisk tilgængeligt for alle og ikke kræve store dyre løsninger, som man som oftest ser i dag” siger CEO for Intelligent Systems, Niki Nicolas Grigoriou. Palle Viby Mogensen tiltrådte bestyrelsen hos Intelligent Systems pr. 1/4/2021 og hans stærke forretningsmæssige baggrund indenfor software og SaaS (software-as-a-service) skal bidrage til at Intelligent Systems flytter sig fra at være et projekt- og konsulenthus til at være en SaaS virksomhed. Palle Viby Mogensens store erfaring indenfor branchen samt kendskabet til at opbygge en SaaS virksomhed, skal gøre Intelligent Systems langt bedre rustet til rejsen mod skyerne. “Jeg har været med til at opbygge flere SaaS virksomheder og ved hvad det kræver af en traditionel softwarevirksomhed at flytte sig til en hybrid eller endda 100% cloud-virksomhed. Det kræver et ændret mindset i hele organisationen og her kan mine tidligere erfaringer bidrage til at Intelligent Systems kommer godt i mål” siger Palle Viby Mogensen. Cloud-løsningen vil revolutionere af hvordan vi kender high-level controls i dag og allerede nu tilbyder Intelligent Systems skræddersyede løsninger, som tilpasses kundernes behov for integration af mobile robotter og sensorer. Det giver mulighed for at tage kontrol over produktionen gennem integration af robotter og det gør det muligt at interface med andre systemer. Dette vil videreføre den digitale transformation af produktioner og nye måder at skabe værdi og optimering på. Denne løsning består ikke blot af punkt-til-punkt logistik, men inddrager også aspekter som integration med ERP, WMS og andre IT-systemer, som sikrer at logistikken er intelligent og foran. Fremtidens cloud-løsning kan let tilgås online. Konceptet er målrettet små og mindre virksomheder, som ønsker at optimere deres interne logistik. Her køber man den integration man har brug for og ikke mere. Bag løsningen ligger den store erfaring og ekspertise som Intelligent Systems har med intelligent automatiseret logistik, pakket ind i gennemtestede systemer, så kunderne let vælger lige netop den integration der passer til deres produktionsmiljø. “Vi vil gøre verden enklere, smartere og mere intuitiv. Vi er allerede langt og har lavet Industri-4.0 koncepter længe før begrebet blev opfundet og vi har leveret styring til nogle af verdens største automatiserede anlæg. Nu forudser vi det næste store skridt indenfor automatiseret produktion og dette skal være tilgængeligt for alle og ikke kun de få. Det er ikke store dyre løsninger, men en cloud-baseret løsning, som er skalerbar og ikke kræver en større teknisk uddannelse for at kunne benytte” siger CEO for Intelligent Systems, Niki Nicolas Grigoriou. Kontaktoplysninger: Niki Nicolas Grigoriou – CEO Intelligent Systems Tel: 2045 6039 Mail: nng@intelligentsystems.dk... Read more...Velkommen til AntonyMay 12, 2021Antony er nyeste mand på dæk og vi er flade for at have ham ombord. Han kommer med en masse erfaring indenfor logistikbranchen og er allerede godt i gang med et spændende projekt.... Read more...SaaS business development and product marketing guruFebruary 23, 2021Seeking the storyteller, who will write ”How Intelligent Systems became the ‘Google for robotics’” We aim to be “Google for robotics” and are building our product organization of the future. We will not look back and we expect your level of ambitions is as high as ours. This will be the journey of a lifetime and your strong skills within sales and marketing will take part in designing the future of automated logistics and Industry-4.0. We are looking for: An ambitious and goal-oriented m/f med several years experience within digital and online marketing in B2B. You have passion, character and drive to lead and develop communication and marketing of our future SaaS/PaaS online business. You will be the lead in the development of our business and organization and drive our communication within a new field. You have great interaction skills and are excellent at customer engagement, acquisition and retention. Experience with SaaS, Internet of Things (IoT) or IIoT is a plus. Fluency in English is a must. Candidates who also are proficient in Danish are preferred. What you can expect: We are creating a cloud-based platform that makes it easy to control and integrate robots and automation through the Internet. It will work as one connected and integrated intelligent system that can function with minimal human interaction. It is our ambition to fulfill the unfulfilled promise of Industry-4.0 and make control and integration easy as in Do-It-Yourself. Your competencies in business and organizational development will create the framework for our success. This will not be an easy job, but we promise you a mission without precedent; Leading role in the product- and service development, sales and marketing of a new B2B platform SaaS-product. Spearhead our efforts to develop and implement a new innovative business model for our SaaS-based business and help develop and define our product go-to-market strategy. Define our product communication and marketing strategy and develop the brand and story of our cloud-based platform. Establish initial customer base, create a strong business foundation and continuously build customer relations and engagement. Create buzz and help build a community for customers, users and partners that includes an open-source edition. Besides our high ambitions we believe in responsibility and courage to make things happen. We expect you to make a significant contribution to match our level of ambition, but whether it is in the office or from home is not important. Besides the opportunity to work from home we also offer health insurance and pensions. About Intelligent Systems Intelligent Systems are experts in software development for automated logistics solutions, e.g. for baggage handling in airports, fully automated warehouse and distribution centers, and automated logistics for hospitals. We have created the software that integrates and controls some of the worlds largest robotic systems. We are placed in Hadsund and count more than 30 employees. Vision Rapidly establish us as the leading supplier of online intelligent high-level controls, integration and traceability services for robotics and automated logistics systems – and thereby fulfilling the unfulfilled promise of Industry-4.0 and IIoT; enabling easy and cost-effective, flexible, intelligent, integrated, automated production. Act now! If you are ready for the journey of a lifetime, then do not hesitate to contact us. Any questions regarding the position can be directed at job@intelligentsystems.dk or +457020 2275. Send us a resume and tell us why you are the perfect match. ... Read more...Project Lead / Team Lead to Cloud-based platformFebruary 15, 2021... Read more...Velkommen på holdetFebruary 4, 2021Vi kan byde velkommen til to nye medarbejdere, nemlig Kaspar og Simon. Kaspar kommer med en baggrund som Cand. Scient. i Medialogi og har en særlig interesse i machine learning og brætspil. Simon er uddannet Datamatiker og har passion for at kode og så påstår han, at han er en ganske habil bartender. Vi er rigtig glade for at få begge med på holdet. Det er dog lidt specielt at skulle onboarde nye kollegaer i denne tid. Det lykkedes alligevel med at arbejde både fra kontoret og hjemme via online aktiviteter.... Read more...Danish Crown og Intelligent Systems indgår samarbejde om modernisering af verdens mest avancerede slagteriJanuary 18, 2021Planlægning og sporbarhed i produktionen sikrer fuld kontrol fra start til slut Danish Crown og Intelligent Systems har indgået et samarbejde, hvor Intelligent Systems skal udskifte det eksisterende MES-system (Manufacturing Execution System), som styrer produktionen på Danish Crowns slagteri i Horsens. Det er Europas største og verdens tredjestørste griseslagteri. Udskiftningen sker som en del af den almindelige opdatering af produktionsanlægget, samt som fremtidssikring af den teknologiske platform. Den sporbarhed og gennemsigtighed systemet giver, er med til at binde ordrer og produktion sammen, så man kan spore grisen fra ankomst, undervejs og til færdigt produkt klar til forbrugeren. Når en lastbil med slagteklare grise ankommer til slagteriet, er grisene allerede registreret i Danish Crowns SAP ERP-system, hvor ordrebehandling, salg, indkøb, lagerstyring og økonomi er bundet sammen. Grisene læsses af og gøres klar til slagtning. Grisene registreres enkeltvis i MES-systemet, som sporer og dokumenterer alle forarbejdningsprocesser fra råvarer bliver til færdige varer. Intelligent Systems skal levere en ny intelligent MES-løsning, som binder de enkelte produktionssystemer i slagteriet sammen med Danish Crowns ERP- og økonomisystem, således slagteriet hele tiden kan optimere produktionen til de mest værdifulde udskæringer og har sporbarhed samt gennemsigtighed på tværs af produktionen. Fabrikken i Horsens kan modtage op til 110.000 slagtegrise ugentligt, som skæres ud i mindre udskæringer. De mindre udskæringer kan også spores, så man hele tiden kan gå tilbage til den enkelte gris og spore den gennem hele processen til det endelige slutprodukt. For at opnå den nødvendige ydeevne med de store datamængder, som produktionen skaber, og samtidigt sikre skalerbarhed og fleksibilitet, er systemarkitekturen af den nye løsning baseret på Micro Services, der kommunikerer med proces-systemerne via en central Message Bus. Det vil virke som et sammenhængende og integreret intelligent system, der kan fungere med minimal menneskelig interaktion – dette er virkelig indbegrebet af Industri-4.0.... Read more...Vi søger erfarne softwareudviklere til udvikling af realtidssystemer til logistiksystemerDecember 15, 2020... Read more...The perfect partnership to fulfill the potentials of Hospital-4.0October 30, 2020Intelligent Systems partners up with an old friend LT Automation and one of the leading companies within healthcare diagnostics – Siemens Healthineers to provide integrated solutions for medical laboratories. The parties contribute with supplementing best in class competences, LT Automation provides unique tooling to sample handling, Siemens Healthineers provides first in class diagnostic equipment and Intelligent Systems provides traceability and quality assurance. Together we are determined to improve quality, ensure traceability and automate workflows in bio clinical laboratories. Siemens Healthineers press release... Read more...Finally; Robots will take over.October 27, 2020Hospitals of the future require foresighted thinking with a huge focus on logistics. Robots and mobile robots (AGVs and AMRs) can take over the repetitive and resource demanding tasks thus freeing up staff for more value-creating tasks. Robots and AGVs will take over logistics tasks and thus free up staff for more value-creating tasks – the more automation of workflow = the more health for the money. We provide high-level control systems for automated logistics for hospitals and our software is ready to fulfill the potential of Hospital-4.0. Read more about our award winning cloud-based tracking and monitoring solution The Intelligent Transport Box in the brochure below or visit us at www.intelligentsystems.dk to read more about the patented Intelligent Hospitals Logistics (IHL) solution concept as well as the independent open AGV Cloud Control Platform. Read more here: White paper publikation... Read more...Velkommen til ChristinaSeptember 3, 2020Velkommen til Christina, som er vores nye praktikant. Til daglig studerer hun på Aalborg Universitet på kandidaten i Produkt- og Designpsykologi. Denne uddannelse blev valgt på baggrund af en interesse for at inkludere brugeren i designet af produktet. Interessen opstod efter observationer i hjemmeplejen, hvor produkter, som egentlig var designet til at hjælpe folk, ikke var designet med slut-brugeren in mente og brugen af disse var derfor enten ikke intuitiv eller i nogle tilfælde helt umulig. I fritiden elsker hun at bruge tid i naturen med mennesker, hund og heste, og så er hun den entusiastiske værste spiller på et vandpolohold.... Read more...2 nye medarbejdere: Velkommen til Miroslav og PoulMay 4, 2020Trods Covid-19 er vi stadig alle mand på dæk. Faktisk kan vi byde velkommen til yderligere 2, nemlig Miroslav og Poul. Poul kommer med en masse erfaring som softwareudvikler og arkitekt inden for medico, logistik, processtyring og administrative systemer. Han glæder sig til at kunne cykle på arbejde, når vi er tilbage på kontoret 😊 Miroslav har faktisk været en del af holdet i 1 måneds tid efterhånden og har fået en noget anderledes opstart. Alt er foregået virtuelt indtil videre og vi glæder os til at kunne sige pænt velkommen på kontoret. Miroslav kommer oprindelig fra Bulgarien, men har læst datamatiker i Danmark og er nu en del af vores SCADA team. Velkommen på holdet til jer begge 😊... Read more...Healthcare Denmark article – Intelligent sample traceability, monitoring and sortation solution at Aalborg University HospitalApril 1, 2020In Denmark, each year, approx. 21 million blood samples are transported from general practitioners or other clinics to a hospital laboratory for analysis. The samples are unpacked and handled manually. This requires many human resources, repetitive work tasks and introduces risks and errors related to manual handling. Therefore, the Danish company Intelligent Systems entered into close collaboration with Aalborg University Hospital in North Denmark Region and the robot company LT Automation to develop an innovative fully automated solution that handles, unpacks and sorts samples at the laboratory and ensures traceability and monitoring of temperature conditions all the way through the value chain. Traceability, temperature monitoring and automatic handling and sortation allows for automated and data-driven quality control of the sample materials, which reduces the number of errors in pre-analytics and increases the quality of test material as well as the patient safety. The automated monitoring has helped to improve workflows at Aalborg University Hospital. The number of temperature deviations registered has been reduced from 100% of the samples received, when the hospital started to use the solution, to less than 4% today. At the same time, the working environment at the laboratory has improved significantly through automation of repetitive work and thus preventing repetitive strain injuries (RSI). The solution won the Danish Automation Award in 2019 and has been nominated for the Industry 4.0 Award in 2020. The article was published in Healthcare Denmark newsletter March 2020.... Read more...Tech Management artikelFebruary 1, 2020Industri-4.0 til hospitaler: Intelligent forsendelseskasse med globalt potentiale. Intelligent Systems og LT Automation er nomineret til IDAs Industri-4.0 pris for udviklingen af den intelligente forsendelseskasse til transport af blodprøver. Læs, hvordan det lykkedes at få det offentligt-private partnerskab til at spille. Var udviklingen af en intelligent forsendelseskasse til blodprøver nu bare spildt arbejde? Det virkede helt urealistisk, hvis det skulle være tilfældet, men spørgsmålet nagede, da det efter flere års udvikling i marts i fjor endelig lykkedes at få taget den nye løsning til transport af blodprøver i brug. Den skulle nu bruges til at fragte blodprøver fra de cirka 120 lægepraksisser i Nordjylland hen til Klinisk Biokemisk Afdeling på Aalborg Universitetshospital og spare manuelt arbejde. Men data fra boksen gav voldsomme hovedbrud. »Det viste sig i nogle tilfælde, at temperatur-afvigelsen på alle kasser. Det var ret rystende,« fortæller Niki Nicolas Grigoriou, der er som CEO hos Intelligent Systems i Hadsund har været medudvikler på løsningen. En afvigelse i temperaturen, når en blodprøve transporteres, kan have en konsekvens for analysesvarene og i sidste ende for diagnosticeringen. Nye data afslørede gammel fejl Men historien ender naturligvis godt: Intelligent Systems er sammen med LT Automation nomineret til IDA’s industri 4.0-pris i 2020. Så hvad var forklaringen på de afvigende data? Fejlen havde i princippet formentlig altid været der. Den var bare ikke blevet afdækket tidligere, fordi datagrundlaget ikke havde været til stede tidligere. De intelligente forsendelseskasser blev nemlig taget i brug i marts 2019. Nattefrosten herskede stadigvæk på daværende tidspunkt, og siden de tomme transportkasser typisk står ude i chaufførernes biler natten over, var kasserne kølet voldsomt ned. Det betød, at når chaufførerne afleverede kasserne ude på den enkelte lægepraksis, var de stadigvæk kolde. Det tog op mod halvanden time at få dem varmet op til de korrekte 21 grader. »Fejlen har altså været der hele tiden. Nu opdagede vi den bare, fordi vi fik måledata hele tiden, mod tidligere, hvor man blot tog stikprøver,« siger Niki Nicolas Grigoriou. En boks og en robot Både Intelligent Systems og LT Automation har selv investeret millioner i den intelligente forsendelseskasse. Ud over en transportkasse, der har indbygget et temperatur-logning, består konceptet af en robotløsning i laboratoriet. Den tager automatisk blodprøverne ud af boksen og registrerer dem korrekt ved ankomsten. »Det afløser jo manuelt arbejde med at åbne og lukke flere 100 kasser,« siger Lasse Thomsen, CEO i og ejer af LT Automation. Intelligent Systems står bag styringen og softwaren, LT Automation for hardware-delen i form af bl.a robotterne. Et af de mange interessante elementer ved historien om den intelligente forsendelseskasse er, at det faktisk er lykkedes at skabe et succesfuldt offentligt-privat partnerskab (OPP). Netop potentialet ved OPP-samarbejder har fyldt meget i skåltalerne på konferencer om innovation i løbet af årene. Men der har været langt imellem de gode eksempler. »Mange, som jeg taler med, har ikke haft succes med et offentligt-privat partnerskab. Det er frustrerende. Men her er faktisk et projekt, der er lykkedes, og som alle er glade for,« siger Lasse Thomsen fra LT Automation. Idéen til den intelligente forsendelseskasse udsprang af en idé-konkurrence på Aalborg Universitetshospital allerede i 2010. »Jeg sad med i dommerkomitéen, og vi blev spurgt, om vi kunne hjælpe,« husker Niki Nicolas Grigoriou. Intelligents Systems var dengang et mindre firma, så der skulle samles en partnerkreds. Udover Intelligent Systems kom den til at bestå af Aalborg Universitetshospital, LT Automation, Farusa Emballage, Odense Universitetshospital og innovationsnetværket RoboCluster. Økonomisk spiselig løsning I 2015 var den første prototype på løsningen klar. Den var dog stadigvæk for dyr for hospitalet, hvilket bremsede projektet. Men med lidt jysk snilde lykkedes det at skære løsningen til, så den var økonomisk spiselig. »Vi skar nogle funktionaliteter væk i første omgang – det handlede bl.a om integrationen til andre it-systemer. Det gjorde det muligt at finde penge til løsningen,« siger Niki Nicolas Grigoriou. Resultatet var, at der kom hul på et demonstrationsprojekt i større skala. Ud over, at der nu skal udryddes nogle børnesygdomme, skal storskala-projektet i Nordjylland medvirke til at åbne for det større salgspotentiale. Alle parter har investeret massivt i at få løsningen op at køre og få udryddet børnesygdommene, fortæller Lasse Thomsen fra LT Automation. »Vi har investeret millioner i projektet selv, og det er ikke noget, vi er blevet rige af,« siger han. 5.000 relevante aftagere på verdensplan Derfor er næste skridt på rejsen af udnytte potentialet. Alene i Danmark udtages der i almen praksis over 21 mio. blodprøver om året til forsendelse til biokemiske afdelinger med henblik på analyse – og tallet stiger med ca. 7 procent om året. Dertil kommer potentialet globalt. »På verdensplan er der mere end 100.000 somatiske hospitaler, hvoraf omkring 5.000 er potentielt relevante aftagere til en automatiseret løsning til de biokemiske laboratorier. Dem skal vi gerne nå ud til. Vi har solgt nogle af rettighederne til nogle investorer, som skal hjælpe os med at få det ud i verden. Det kræver kapital, ellers kommer du ingen vegne,« siger Lasse Thomsen. Det er ikke første gang, at løsningen hædres. I efteråret modtog løsningen Diras Automatiseringspris. Artiklen er udgivet på techmanagement.dk d. 28. januar 2020 – se artiklen er: https://techmanagement.dk/artikel/industri-40-til-hospitaler-intelligent-forsendelseskasse-med-globalt-potentiale-5248... Read more...Hospital-4.0: Industri-4.0 sikre fremtidens hospitalerJanuary 17, 2020... Read more... Mobile newsIntelligent Systems har indgået partnerskab med GS1.June 15, 2022Industri / NyhederVi har netop indgået samarbejde i GS1 Denmarks partnerprogram for virksomheder der leverer produkter, services eller løsninger, som bidrager til brugen af GS1-standarder i alle brancher, og som ønsker at videreudvikle deres samarbejde med GS1 Denmark. “Vi er glade for at have indgået et tæt samarbejde med GS1 om brug af standarder for sporbarhed. Samarbejdet er meget væsentligt for de løsninger med stregkoder og elektroniske RFID vi leverer, hvor det er med til at sikre kvaliteten og sporbarheden i hele produktets livscyklus.” – fortæller Niki Nicolas Nicolas Grigoriou, CEO og Software Architect. Vi forbinder den virtuelle og digitale verden med den virkelige og håndgribelige verden gennem blandt andet brugergrænseflader, robotteknologi og intelligente it-systemer med stor viden og erfaring indenfor anvendelse af stregkoder og RFID til identifikation og dataopsamling og dataudveksling på tværs af systemer. Mads Kibsgaard, Standard & Relations Manager hos GS1 Denmark supplerer: – “Intelligent Systems repræsenterer det mere avancerede spektrum udi GS1-standarder, herunder sporbarhed, sensordata og automatiseret robot-teknologi. Vi er derfor enormt glade for at kunne byde dem velkommen og glæder os til fremtidigt nært samarbejde. Der er nemlig en altid-stigende andel af vores medlemmer, både privat og offentligt, for hvem sporbarhed og automatisering er ’det nye sort’.” Læs mere om Intelligence Systems som GS1-partner her. Foto af Lars Pauli... Intelligent Systems to develop future of intelligent control and integration for automated robotics systems based 5G with Denmark’s leading companies and AAUMarch 11, 2022Industri / NyhederIntelligent Systems will together with researchers from Aalborg University and some of the leading companies in the field of autonomous robots and 5G technology, develop a comprehensive and user-friendly system that makes it much easier for companies to get started using mobile robots. Intelligent Systems are participating in the project by helping build key features and technology necessary to make the product a reality for the customers. The project will make it as easy for companies as buying a consumer product and hitting ‘play’. That is the goal of the new research project led by Aalborg University which runs over the next three years and is invested by 30 million DKK by the Innovation Fund. We are experts in development of high-level control and integration for larger automated logistics and production systems. We have the ambition to transform its project and consultancy business, build a scalable online service-based business around its Industry-4.0 platform and become the “Google of robotics”. And by taking part in the project we can help fulfill the promise of Industry-4.0, by making the world simpler, smarter and more intuitive. Project partners: Technology partners: MIR (Mobile Industrial Robots A/S) UR (Universal Robots) Technicon Telenor Nokia. Industrial end users: Novo Nordisk A/S GRUNDFOS Holding A/S Danfoss A/S LEGO System A/S... På jagt efter Nordjyllands stærkeste kompetencerFebruary 17, 2022Industri / Nyheder / om osIntelligent Systems åbner kontor i Aalborg for at komme tættere på universitetet. Næste skridt bliver Odense og Silicon Valley eller Boston i USA. “Vi vækster hurtigt og vil gerne tættere på Aalborg Universitet for at tiltrække de stærkeste kompetencer fremadrettet”, fortæller CEO Niki Nicolas Grigoriou. Intelligens Systems har eksisteret siden 2006 og har i dag 45 ansatte og stadig flere kommer til. Virksomheden udvikler og sælger software, der får større robotanlæg, automatisering og IT-systemer til at fungere i sammenhæng som et intelligent system. Beslutningen om at etablere kontor i Aalborg er velovervejet og baseret på en grundig strategisk analyse, som Intelligent Systems har fået lavet. Analysen viser, hvor virksomheden skal etablere afdelinger fremadrettet. Og her skulle den første nye lokation være i Aalborg samtidig med at hovedsædet bevares i Hadsund. De næste lokationer på ønskelisten er Odense samt Silicon Valley i Californien eller Boston, Massachusetts, USA. Intelligent Systems forventer dog at afdelingerne i Aalborg og Hadsund kommer til at vokse og forblive de største. Intelligent Systems er førende eksperter indenfor softwareudvikling til automatiserede logistikløsninger og er internationalt kendt. 80-90% af opgaver er internationale opgaver for store danske og internationale kunder og partnere. Vision er at demokratiserer automatisering og robotteknologi – og gøre det nemt at anvende robotter og digitalisering, så fabrikker, produktion, lager og distributionscentre bliver “smarte” og fuldautomatiske. Intelligent Systems har taget nogle store skridt og kerneforretningen vokser, hvor vi både er underleverandør for verdens største fabrikanter af automatiseret logistik-turnkey-løsninger, og hvor vi bliver brugt direkte af de store danske industrivirksomheder. Samtidig tiltrækker produktudviklingsindsatsen meget opmærksomhed, da vi vil indfri Industri-4.0’s løfte og gøre automatisering nemt og plug’n’play, så anvendelsen af ‘smart production både er for større og mindre virksomheder.... Softwarearkitekt med ambitionerNovember 8, 2021JobDine ambitioner er, at være en del af noget større, designe og levere løsninger, som giver værdi for kunden og slutbrugeren. Du vil have indflydelse på store og spændende projekter i vores pipeline. Vores flade organisation giver dig plads til at stå på egne ben og trække på din erfaring som softwarearkitekt. Du får Udfordrende og komplekse problemstillinger Faglige udfordringer indenfor “mission critical” områder Udfordringer i nye teknologier og platforme Udvikling af avancerede systemer med mange interfaces Dygtige kollegaer som er nogle af verdens bedste indenfor deres område Vi forventer Forståelse for at kunne omsætte kunders behov til reelle tekniske løsninger Kan gennemskue meget komplekse problemstillinger Erfaring med at skabe intelligente automatiserede logistikløsninger Har modet til at tænke innovativt Arbejder målrettet og fokuseret på at skabe resultater Vi har opgaverne til at kunne udfordre dig i din hverdag, og mulighederne for at du kan realisere de ambitioner, du har for fremtiden. Vi er i rivende udvikling og er netop blevet kåret som Succesvirksomhed 2021, som er en pris der gives til udvalgte virksomheder, som er pålidelige og år efter år leverer solide resultater og høj vækst. Hos Intelligent Systems vil vi motivere dig ved, at udfordre dig i nye teknologier og platforme. Vi ved, at du brænder for at forbinde din software med mekaniske systemer, der får emner til at flyde gennem systemet på den ønskede måde. Vi kan også udfordre dig i udvikling af avancerede systemer med mange interfaces samt automatisering fra start til slut. Dine dygtige kollegaer vil meget gerne udnytte dine erfaringer og kompetencer i tæt sparring, så I alle er med til at sikre, at projektet bliver færdigt til tiden og i den rette kvalitet, men de vil lige så gerne fortælle om den sidste løbetur eller hvilken øl, vi skal smage på fredag. Vi ved også, at du sætter stor pris på indflydelse på dit eget job, fleksible arbejdstider, frokostordning, drikkevarer og snacks, godt fællesskab, kollegial opbakning samt jysk humor, så det har vi også altid på lager. Vi er en mindre virksomhed, med en flad organisation og stor åbenhed, så du kan sætte dit eget præg på din arbejdsdag. Vi er rigtig glade for at arbejde i teams, så samarbejdet går op i en højere enhed, og vi glæder os allerede til, at du kommer med dine indspark og sparring. Ligesom dig, så synes vi også at resten af verden er fuld af oplevelser, muligheder og eventyr. Derfor er op mod 90% af vores projekter ude i den store verden, og vi glæder os til at du er med ombord på vores næste eventyr. Intelligent Systems kort fortalt Eksperter i softwareudvikling til automatiserede logistikløsninger, f.eks. bagagesortering i lufthavne, fuldautomatiske lager- og distributionscentre og automatiseret logistik til hospitaler. Mere end 40 medarbejdere Vi udvikler den intelligens, der binder større systemer sammen og gør at de fungerer som et sammenhængende system. Vi har leveret projekter i 23 forskellige lande Vinder af Succesvirksomhed 2021 og DIRA Automatiseringsprisen i 2019 Har du spørgsmål til stillingen, så er du meget velkommen til at ringe til vores CTO Frank Sørensen på +2045 6080 eller send en ansøgning samt cv til job@intelligentsystems.dk Vi ser frem til at høre fra dig!... Softwareudviklere som skal gøre verden enklere, smartere og mere intuitivSeptember 23, 2021Job... Velkommen til hele 5 nye på holdet.August 5, 2021Nyheder... Palle Viby Mogensen skal som nyt bestyrelsesmedlem være med til at gøre Intelligent Systems til Google for robotterJune 1, 2021NyhederIntelligent Systems vil gøre styring og integration af robotter og IT nemt og tilgængeligt. Industri-4.0 skal ned i øjenhøjde og være noget alle kan bruge. Det er del af Intelligent Systems strategi, som over de næste år skal forvandle virksomheden fra at være en konsulent- og projektvirksomhed til at tilbyde SaaS cloud-baseret løsninger, som vil revolutionere styring og integration af større og mindre robotløsninger. “Vi vil demokratisere automatisering og robotter og gøre det så simpelt som DIY (do-it-yourself). Automatisering skal være tilgængeligt, let at bruge, sikkert og troværdigt samt økonomisk tilgængeligt for alle og ikke kræve store dyre løsninger, som man som oftest ser i dag” siger CEO for Intelligent Systems, Niki Nicolas Grigoriou. Palle Viby Mogensen tiltrådte bestyrelsen hos Intelligent Systems pr. 1/4/2021 og hans stærke forretningsmæssige baggrund indenfor software og SaaS (software-as-a-service) skal bidrage til at Intelligent Systems flytter sig fra at være et projekt- og konsulenthus til at være en SaaS virksomhed. Palle Viby Mogensens store erfaring indenfor branchen samt kendskabet til at opbygge en SaaS virksomhed, skal gøre Intelligent Systems langt bedre rustet til rejsen mod skyerne. “Jeg har været med til at opbygge flere SaaS virksomheder og ved hvad det kræver af en traditionel softwarevirksomhed at flytte sig til en hybrid eller endda 100% cloud-virksomhed. Det kræver et ændret mindset i hele organisationen og her kan mine tidligere erfaringer bidrage til at Intelligent Systems kommer godt i mål” siger Palle Viby Mogensen. Cloud-løsningen vil revolutionere af hvordan vi kender high-level controls i dag og allerede nu tilbyder Intelligent Systems skræddersyede løsninger, som tilpasses kundernes behov for integration af mobile robotter og sensorer. Det giver mulighed for at tage kontrol over produktionen gennem integration af robotter og det gør det muligt at interface med andre systemer. Dette vil videreføre den digitale transformation af produktioner og nye måder at skabe værdi og optimering på. Denne løsning består ikke blot af punkt-til-punkt logistik, men inddrager også aspekter som integration med ERP, WMS og andre IT-systemer, som sikrer at logistikken er intelligent og foran. Fremtidens cloud-løsning kan let tilgås online. Konceptet er målrettet små og mindre virksomheder, som ønsker at optimere deres interne logistik. Her køber man den integration man har brug for og ikke mere. Bag løsningen ligger den store erfaring og ekspertise som Intelligent Systems har med intelligent automatiseret logistik, pakket ind i gennemtestede systemer, så kunderne let vælger lige netop den integration der passer til deres produktionsmiljø. “Vi vil gøre verden enklere, smartere og mere intuitiv. Vi er allerede langt og har lavet Industri-4.0 koncepter længe før begrebet blev opfundet og vi har leveret styring til nogle af verdens største automatiserede anlæg. Nu forudser vi det næste store skridt indenfor automatiseret produktion og dette skal være tilgængeligt for alle og ikke kun de få. Det er ikke store dyre løsninger, men en cloud-baseret løsning, som er skalerbar og ikke kræver en større teknisk uddannelse for at kunne benytte” siger CEO for Intelligent Systems, Niki Nicolas Grigoriou. Kontaktoplysninger: Niki Nicolas Grigoriou – CEO Intelligent Systems Tel: 2045 6039 Mail: nng@intelligentsystems.dk... Velkommen til AntonyMay 12, 2021NyhederAntony er nyeste mand på dæk og vi er flade for at have ham ombord. Han kommer med en masse erfaring indenfor logistikbranchen og er allerede godt i gang med et spændende projekt.... SaaS business development and product marketing guruFebruary 23, 2021Job / NyhederSeeking the storyteller, who will write ”How Intelligent Systems became the ‘Google for robotics’” We aim to be “Google for robotics” and are building our product organization of the future. We will not look back and we expect your level of ambitions is as high as ours. This will be the journey of a lifetime and your strong skills within sales and marketing will take part in designing the future of automated logistics and Industry-4.0. We are looking for: An ambitious and goal-oriented m/f med several years experience within digital and online marketing in B2B. You have passion, character and drive to lead and develop communication and marketing of our future SaaS/PaaS online business. You will be the lead in the development of our business and organization and drive our communication within a new field. You have great interaction skills and are excellent at customer engagement, acquisition and retention. Experience with SaaS, Internet of Things (IoT) or IIoT is a plus. Fluency in English is a must. Candidates who also are proficient in Danish are preferred. What you can expect: We are creating a cloud-based platform that makes it easy to control and integrate robots and automation through the Internet. It will work as one connected and integrated intelligent system that can function with minimal human interaction. It is our ambition to fulfill the unfulfilled promise of Industry-4.0 and make control and integration easy as in Do-It-Yourself. Your competencies in business and organizational development will create the framework for our success. This will not be an easy job, but we promise you a mission without precedent; Leading role in the product- and service development, sales and marketing of a new B2B platform SaaS-product. Spearhead our efforts to develop and implement a new innovative business model for our SaaS-based business and help develop and define our product go-to-market strategy. Define our product communication and marketing strategy and develop the brand and story of our cloud-based platform. Establish initial customer base, create a strong business foundation and continuously build customer relations and engagement. Create buzz and help build a community for customers, users and partners that includes an open-source edition. Besides our high ambitions we believe in responsibility and courage to make things happen. We expect you to make a significant contribution to match our level of ambition, but whether it is in the office or from home is not important. Besides the opportunity to work from home we also offer health insurance and pensions. About Intelligent Systems Intelligent Systems are experts in software development for automated logistics solutions, e.g. for baggage handling in airports, fully automated warehouse and distribution centers, and automated logistics for hospitals. We have created the software that integrates and controls some of the worlds largest robotic systems. We are placed in Hadsund and count more than 30 employees. Vision Rapidly establish us as the leading supplier of online intelligent high-level controls, integration and traceability services for robotics and automated logistics systems – and thereby fulfilling the unfulfilled promise of Industry-4.0 and IIoT; enabling easy and cost-effective, flexible, intelligent, integrated, automated production. Act now! If you are ready for the journey of a lifetime, then do not hesitate to contact us. Any questions regarding the position can be directed at job@intelligentsystems.dk or +457020 2275. Send us a resume and tell us why you are the perfect match. ... Project Lead / Team Lead to Cloud-based platformFebruary 15, 2021Job / Nyheder... Stryg/skub til side for flere nyheder. Search for: