Artikler, nyheder og opslag
Artikler, nyheder og opslag
Stryg/skub til side for flere nyheder.
Nyheder & artikler
Mobile news
June 15, 2022Industri / NyhederVi har netop indgået samarbejde i GS1 Denmarks partnerprogram for virksomheder der leverer produkter, services eller løsninger, som bidrager til brugen af GS1-standarder i alle brancher, og som ønsker at videreudvikle deres samarbejde med GS1 Denmark. “Vi er glade for at have indgået et tæt samarbejde med GS1 om brug af standarder for sporbarhed. Samarbejdet er meget væsentligt for de løsninger med stregkoder og elektroniske RFID vi leverer, hvor det er med til at sikre kvaliteten og sporbarheden i hele produktets livscyklus.” – fortæller Niki Nicolas Nicolas Grigoriou, CEO og Software Architect. Vi forbinder den virtuelle og digitale verden med den virkelige og håndgribelige verden gennem blandt andet brugergrænseflader, robotteknologi og intelligente it-systemer med stor viden og erfaring indenfor anvendelse af stregkoder og RFID til identifikation og dataopsamling og dataudveksling på tværs af systemer. Mads Kibsgaard, Standard & Relations Manager hos GS1 Denmark supplerer: – “Intelligent Systems repræsenterer det mere avancerede spektrum udi GS1-standarder, herunder sporbarhed, sensordata og automatiseret robot-teknologi. Vi er derfor enormt glade for at kunne byde dem velkommen og glæder os til fremtidigt nært samarbejde. Der er nemlig en altid-stigende andel af vores medlemmer, både privat og offentligt, for hvem sporbarhed og automatisering er ’det nye sort’.” Læs mere om Intelligence Systems som GS1-partner her. Foto af Lars Pauli [...]
February 17, 2022Industri / Nyheder / om osIntelligent Systems åbner kontor i Aalborg for at komme tættere på universitetet. Næste skridt bliver Odense og Silicon Valley eller Boston i USA. “Vi vækster hurtigt og vil gerne tættere på Aalborg Universitet for at tiltrække de stærkeste kompetencer fremadrettet”, fortæller CEO Niki Nicolas Grigoriou. Intelligens Systems har eksisteret siden 2006 og har i dag 45 ansatte og stadig flere kommer til. Virksomheden udvikler og sælger software, der får større robotanlæg, automatisering og IT-systemer til at fungere i sammenhæng som et intelligent system. Beslutningen om at etablere kontor i Aalborg er velovervejet og baseret på en grundig strategisk analyse, som Intelligent Systems har fået lavet. Analysen viser, hvor virksomheden skal etablere afdelinger fremadrettet. Og her skulle den første nye lokation være i Aalborg samtidig med at hovedsædet bevares i Hadsund. De næste lokationer på ønskelisten er Odense samt Silicon Valley i Californien eller Boston, Massachusetts, USA. Intelligent Systems forventer dog at afdelingerne i Aalborg og Hadsund kommer til at vokse og forblive de største. Intelligent Systems er førende eksperter indenfor softwareudvikling til automatiserede logistikløsninger og er internationalt kendt. 80-90% af opgaver er internationale opgaver for store danske og internationale kunder og partnere. Vision er at demokratiserer automatisering og robotteknologi – og gøre det nemt at anvende robotter og digitalisering, så fabrikker, produktion, lager og distributionscentre bliver “smarte” og fuldautomatiske. Intelligent Systems har taget nogle store skridt og kerneforretningen vokser, hvor vi både er underleverandør for verdens største fabrikanter af automatiseret logistik-turnkey-løsninger, og hvor vi bliver brugt direkte af de store danske industrivirksomheder. Samtidig tiltrækker produktudviklingsindsatsen meget opmærksomhed, da vi vil indfri Industri-4.0’s løfte og gøre automatisering nemt og plug’n’play, så anvendelsen af ‘smart production både er for større og mindre virksomheder. [...]
November 8, 2021JobDine ambitioner er, at være en del af noget større, designe og levere løsninger, som giver værdi for kunden og slutbrugeren. Du vil have indflydelse på store og spændende projekter i vores pipeline. Vores flade organisation giver dig plads til at stå på egne ben og trække på din erfaring som softwarearkitekt. Du får Udfordrende og komplekse problemstillinger Faglige udfordringer indenfor “mission critical” områder Udfordringer i nye teknologier og platforme Udvikling af avancerede systemer med mange interfaces Dygtige kollegaer som er nogle af verdens bedste indenfor deres område Vi forventer Forståelse for at kunne omsætte kunders behov til reelle tekniske løsninger Kan gennemskue meget komplekse problemstillinger Erfaring med at skabe intelligente automatiserede logistikløsninger Har modet til at tænke innovativt Arbejder målrettet og fokuseret på at skabe resultater Vi har opgaverne til at kunne udfordre dig i din hverdag, og mulighederne for at du kan realisere de ambitioner, du har for fremtiden. Vi er i rivende udvikling og er netop blevet kåret som Succesvirksomhed 2021, som er en pris der gives til udvalgte virksomheder, som er pålidelige og år efter år leverer solide resultater og høj vækst. Hos Intelligent Systems vil vi motivere dig ved, at udfordre dig i nye teknologier og platforme. Vi ved, at du brænder for at forbinde din software med mekaniske systemer, der får emner til at flyde gennem systemet på den ønskede måde. Vi kan også udfordre dig i udvikling af avancerede systemer med mange interfaces samt automatisering fra start til slut. Dine dygtige kollegaer vil meget gerne udnytte dine erfaringer og kompetencer i tæt sparring, så I alle er med til at sikre, at projektet bliver færdigt til tiden og i den rette kvalitet, men de vil lige så gerne fortælle om den sidste løbetur eller hvilken øl, vi skal smage på fredag. Vi ved også, at du sætter stor pris på indflydelse på dit eget job, fleksible arbejdstider, frokostordning, drikkevarer og snacks, godt fællesskab, kollegial opbakning samt jysk humor, så det har vi også altid på lager. Vi er en mindre virksomhed, med en flad organisation og stor åbenhed, så du kan sætte dit eget præg på din arbejdsdag. Vi er rigtig glade for at arbejde i teams, så samarbejdet går op i en højere enhed, og vi glæder os allerede til, at du kommer med dine indspark og sparring. Ligesom dig, så synes vi også at resten af verden er fuld af oplevelser, muligheder og eventyr. Derfor er op mod 90% af vores projekter ude i den store verden, og vi glæder os til at du er med ombord på vores næste eventyr. Intelligent Systems kort fortalt Eksperter i softwareudvikling til automatiserede logistikløsninger, f.eks. bagagesortering i lufthavne, fuldautomatiske lager- og distributionscentre og automatiseret logistik til hospitaler. Mere end 40 medarbejdere Vi udvikler den intelligens, der binder større systemer sammen og gør at de fungerer som et sammenhængende system. Vi har leveret projekter i 23 forskellige lande Vinder af Succesvirksomhed 2021 og DIRA Automatiseringsprisen i 2019 Har du spørgsmål til stillingen, så er du meget velkommen til at ringe til vores CTO Frank Sørensen på +2045 6080 eller send en ansøgning samt cv til job@intelligentsystems.dk Vi ser frem til at høre fra dig! [...]
June 1, 2021NyhederIntelligent Systems vil gøre styring og integration af robotter og IT nemt og tilgængeligt. Industri-4.0 skal ned i øjenhøjde og være noget alle kan bruge. Det er del af Intelligent Systems strategi, som over de næste år skal forvandle virksomheden fra at være en konsulent- og projektvirksomhed til at tilbyde SaaS cloud-baseret løsninger, som vil revolutionere styring og integration af større og mindre robotløsninger. “Vi vil demokratisere automatisering og robotter og gøre det så simpelt som DIY (do-it-yourself). Automatisering skal være tilgængeligt, let at bruge, sikkert og troværdigt samt økonomisk tilgængeligt for alle og ikke kræve store dyre løsninger, som man som oftest ser i dag” siger CEO for Intelligent Systems, Niki Nicolas Grigoriou.  Palle Viby Mogensen tiltrådte bestyrelsen hos Intelligent Systems pr. 1/4/2021 og hans stærke forretningsmæssige baggrund indenfor software og SaaS (software-as-a-service) skal bidrage til at Intelligent Systems flytter sig fra at være et projekt- og konsulenthus til at være en SaaS virksomhed. Palle Viby Mogensens store erfaring indenfor branchen samt kendskabet til at opbygge en SaaS virksomhed, skal gøre Intelligent Systems langt bedre rustet til rejsen mod skyerne. “Jeg har været med til at opbygge flere SaaS virksomheder og ved hvad det kræver af en traditionel softwarevirksomhed at flytte sig til en hybrid eller endda 100% cloud-virksomhed. Det kræver et ændret mindset i hele organisationen og her kan mine tidligere erfaringer bidrage til at Intelligent Systems kommer godt i mål” siger Palle Viby Mogensen. Cloud-løsningen vil revolutionere af hvordan vi kender high-level controls i dag og allerede nu tilbyder Intelligent Systems skræddersyede løsninger, som tilpasses kundernes behov for integration af mobile robotter og sensorer. Det giver mulighed for at tage kontrol over produktionen gennem integration af robotter og det gør det muligt at interface med andre systemer. Dette vil videreføre den digitale transformation af produktioner og nye måder at skabe værdi og optimering på. Denne løsning består ikke blot af punkt-til-punkt logistik, men inddrager også aspekter som integration med ERP, WMS og andre IT-systemer, som sikrer at logistikken er intelligent og foran. Fremtidens cloud-løsning kan let tilgås online. Konceptet er målrettet små og mindre virksomheder, som ønsker at optimere deres interne logistik. Her køber man den integration man har brug for og ikke mere. Bag løsningen ligger den store erfaring og ekspertise som Intelligent Systems har med intelligent automatiseret logistik, pakket ind i gennemtestede systemer, så kunderne let vælger lige netop den integration der passer til deres produktionsmiljø. “Vi vil gøre verden enklere, smartere og mere intuitiv. Vi er allerede langt og har lavet Industri-4.0 koncepter længe før begrebet blev opfundet og vi har leveret styring til nogle af verdens største automatiserede anlæg. Nu forudser vi det næste store skridt indenfor automatiseret produktion og dette skal være tilgængeligt for alle og ikke kun de få. Det er ikke store dyre løsninger, men en cloud-baseret løsning, som er skalerbar og ikke kræver en større teknisk uddannelse for at kunne benytte” siger CEO for Intelligent Systems, Niki Nicolas Grigoriou.  Kontaktoplysninger: Niki Nicolas Grigoriou – CEO Intelligent Systems Tel: 2045 6039 Mail: nng@intelligentsystems.dk [...]
February 23, 2021Job / NyhederSeeking the storyteller, who will write ”How Intelligent Systems became the ‘Google for robotics’” We aim to be “Google for robotics” and are building our product organization of the future. We will not look back and we expect your level of ambitions is as high as ours. This will be the journey of a lifetime and your strong skills within sales and marketing will take part in designing the future of automated logistics and Industry-4.0. We are looking for: An ambitious and goal-oriented m/f med several years experience within digital and online marketing in B2B. You have passion, character and drive to lead and develop communication and marketing of our future SaaS/PaaS online business. You will be the lead in the development of our business and organization and drive our communication within a new field. You have great interaction skills and are excellent at customer engagement, acquisition and retention. Experience with SaaS, Internet of Things (IoT) or IIoT is a plus. Fluency in English is a must. Candidates who also are proficient in Danish are preferred. What you can expect: We are creating a cloud-based platform that makes it easy to control and integrate robots and automation through the Internet. It will work as one connected and integrated intelligent system that can function with minimal human interaction. It is our ambition to fulfill the unfulfilled promise of Industry-4.0 and make control and integration easy as in Do-It-Yourself. Your competencies in business and organizational development will create the framework for our success. This will not be an easy job, but we promise you a mission without precedent; Leading role in the product- and service development, sales and marketing of a new B2B platform SaaS-product. Spearhead our efforts to develop and implement a new innovative business model for our SaaS-based business and help develop and define our product go-to-market strategy. Define our product communication and marketing strategy and develop the brand and story of our cloud-based platform. Establish initial customer base, create a strong business foundation and continuously build customer relations and engagement. Create buzz and help build a community for customers, users and partners that includes an open-source edition. Besides our high ambitions we believe in responsibility and courage to make things happen. We expect you to make a significant contribution to match our level of ambition, but whether it is in the office or from home is not important. Besides the opportunity to work from home we also offer health insurance and pensions.  About Intelligent Systems Intelligent Systems are experts in software development for automated logistics solutions, e.g. for baggage handling in airports, fully automated warehouse and distribution centers, and automated logistics for hospitals. We have created the software that integrates and controls some of the worlds largest robotic systems. We are placed in Hadsund and count more than 30 employees. Vision Rapidly establish us as the leading supplier of online intelligent high-level controls, integration and traceability services for robotics and automated logistics systems – and thereby fulfilling the unfulfilled promise of Industry-4.0 and IIoT; enabling easy and cost-effective, flexible, intelligent, integrated, automated production.   Act now! If you are ready for the journey of a lifetime, then do not hesitate to contact us. Any questions regarding the position can be directed at job@intelligentsystems.dk or +457020 2275. Send us a resume and tell us why you are the perfect match.   [...]
January 18, 2021Industri / NyhederPlanlægning og sporbarhed i produktionen sikrer fuld kontrol fra start til slut Danish Crown og Intelligent Systems har indgået et samarbejde, hvor Intelligent Systems skal udskifte det eksisterende MES-system (Manufacturing Execution System), som styrer produktionen på Danish Crowns slagteri i Horsens. Det er Europas største og verdens tredjestørste griseslagteri. Udskiftningen sker som en del af den almindelige opdatering af produktionsanlægget, samt som fremtidssikring af den teknologiske platform. Den sporbarhed og gennemsigtighed systemet giver, er med til at binde ordrer og produktion sammen, så man kan spore grisen fra ankomst, undervejs og til færdigt produkt klar til forbrugeren.  Når en lastbil med slagteklare grise ankommer til slagteriet, er grisene allerede registreret i  Danish Crowns SAP ERP-system, hvor ordrebehandling, salg, indkøb, lagerstyring og økonomi er bundet sammen. Grisene læsses af og gøres klar til slagtning. Grisene registreres enkeltvis i MES-systemet, som sporer og dokumenterer alle forarbejdningsprocesser fra råvarer bliver til færdige varer.  Intelligent Systems skal levere en ny intelligent MES-løsning, som binder de enkelte produktionssystemer i slagteriet sammen med Danish Crowns ERP- og økonomisystem, således slagteriet hele tiden kan optimere produktionen til de mest værdifulde udskæringer og har sporbarhed samt gennemsigtighed på tværs af produktionen.  Fabrikken i Horsens kan modtage op til 110.000 slagtegrise ugentligt, som skæres ud i mindre udskæringer. De mindre udskæringer kan også spores, så man hele tiden kan gå tilbage til den enkelte gris og spore den gennem hele processen til det endelige slutprodukt.  For at opnå den nødvendige ydeevne med de store datamængder, som produktionen skaber, og samtidigt sikre skalerbarhed og fleksibilitet, er systemarkitekturen af den nye løsning baseret på Micro Services, der kommunikerer med proces-systemerne via en central Message Bus. Det vil virke som et sammenhængende og integreret intelligent system, der kan fungere med minimal menneskelig interaktion – dette er virkelig indbegrebet af Industri-4.0. [...]
April 1, 2020Hospital / NyhederIn Denmark, each year, approx. 21 million blood samples are transported from general practitioners or other clinics to a hospital laboratory for analysis. The samples are unpacked and handled manually. This requires many human resources, repetitive work tasks and introduces risks and errors related to manual handling. Therefore, the Danish company Intelligent Systems entered into close collaboration with Aalborg University Hospital in North Denmark Region and the robot company LT Automation to develop an innovative fully automated solution that handles, unpacks and sorts samples at the laboratory and ensures traceability and monitoring of temperature conditions all the way through the value chain. Traceability, temperature monitoring and automatic handling and sortation allows for automated and data-driven quality control of the sample materials, which reduces the number of errors in pre-analytics and increases the quality of test material as well as the patient safety. The automated monitoring has helped to improve workflows at Aalborg University Hospital. The number of temperature deviations registered has been reduced from 100% of the samples received, when the hospital started to use the solution, to less than 4% today. At the same time, the working environment at the laboratory has improved significantly through automation of repetitive work and thus preventing repetitive strain injuries (RSI). The solution won the Danish Automation Award in 2019 and has been nominated for the Industry 4.0 Award in 2020. The article was published in Healthcare Denmark newsletter March 2020. [...]
February 1, 2020Hospital / NyhederIndustri-4.0 til hospitaler: Intelligent forsendelseskasse med globalt potentiale. Intelligent Systems og LT Automation er nomineret til IDAs Industri-4.0 pris for udviklingen af den intelligente forsendelseskasse til transport af blodprøver. Læs, hvordan det lykkedes at få det offentligt-private partnerskab til at spille. Var udviklingen af en intelligent forsendelseskasse til blodprøver nu bare spildt arbejde? Det virkede helt urealistisk, hvis det skulle være tilfældet, men spørgsmålet nagede, da det efter flere års udvikling i marts i fjor endelig lykkedes at få taget den nye løsning til transport af blodprøver i brug. Den skulle nu bruges til at fragte blodprøver fra de cirka 120 lægepraksisser i Nordjylland hen til Klinisk Biokemisk Afdeling på Aalborg Universitetshospital og spare manuelt arbejde. Men data fra boksen gav voldsomme hovedbrud. »Det viste sig i nogle tilfælde, at temperatur-afvigelsen på alle kasser. Det var ret rystende,« fortæller Niki Nicolas Grigoriou, der er som CEO hos Intelligent Systems i Hadsund har været medudvikler på løsningen. En afvigelse i temperaturen, når en blodprøve transporteres, kan have en konsekvens for analysesvarene og i sidste ende for diagnosticeringen. Nye data afslørede gammel fejl Men historien ender naturligvis godt: Intelligent Systems er sammen med LT Automation nomineret til IDA’s industri 4.0-pris i 2020. Så hvad var forklaringen på de afvigende data? Fejlen havde i princippet formentlig altid været der. Den var bare ikke blevet afdækket tidligere, fordi datagrundlaget ikke havde været til stede tidligere. De intelligente forsendelseskasser blev nemlig taget i brug i marts 2019. Nattefrosten herskede stadigvæk på daværende tidspunkt, og siden de tomme transportkasser typisk står ude i chaufførernes biler natten over, var kasserne kølet voldsomt ned. Det betød, at når chaufførerne afleverede kasserne ude på den enkelte lægepraksis, var de stadigvæk kolde. Det tog op mod halvanden time at få dem varmet op til de korrekte 21 grader. »Fejlen har altså været der hele tiden. Nu opdagede vi den bare, fordi vi fik måledata hele tiden, mod tidligere, hvor man blot tog stikprøver,« siger Niki Nicolas Grigoriou. En boks og en robot Både Intelligent Systems og LT Automation har selv investeret millioner i den intelligente forsendelseskasse. Ud over en transportkasse, der har indbygget et temperatur-logning, består konceptet af en robotløsning i laboratoriet. Den tager automatisk blodprøverne ud af boksen og registrerer dem korrekt ved ankomsten. »Det afløser jo manuelt arbejde med at åbne og lukke flere 100 kasser,« siger Lasse Thomsen, CEO i og ejer af LT Automation. Intelligent Systems står bag styringen og softwaren, LT Automation for hardware-delen i form af bl.a robotterne. Et af de mange interessante elementer ved historien om den intelligente forsendelseskasse er, at det faktisk er lykkedes at skabe et succesfuldt offentligt-privat partnerskab (OPP). Netop potentialet ved OPP-samarbejder har fyldt meget i skåltalerne på konferencer om innovation i løbet af årene. Men der har været langt imellem de gode eksempler. »Mange, som jeg taler med, har ikke haft succes med et offentligt-privat partnerskab. Det er frustrerende. Men her er faktisk et projekt, der er lykkedes, og som alle er glade for,« siger Lasse Thomsen fra LT Automation. Idéen til den intelligente forsendelseskasse udsprang af en idé-konkurrence på Aalborg Universitetshospital allerede i 2010. »Jeg sad med i dommerkomitéen, og vi blev spurgt, om vi kunne hjælpe,« husker Niki Nicolas Grigoriou. Intelligents Systems var dengang et mindre firma, så der skulle samles en partnerkreds. Udover Intelligent Systems kom den til at bestå af Aalborg Universitetshospital, LT Automation, Farusa Emballage, Odense Universitetshospital og innovationsnetværket RoboCluster. Økonomisk spiselig løsning I 2015 var den første prototype på løsningen klar. Den var dog stadigvæk for dyr for hospitalet, hvilket bremsede projektet. Men med lidt jysk snilde lykkedes det at skære løsningen til, så den var økonomisk spiselig. »Vi skar nogle funktionaliteter væk i første omgang – det handlede bl.a om integrationen til andre it-systemer. Det gjorde det muligt at finde penge til løsningen,« siger Niki Nicolas Grigoriou. Resultatet var, at der kom hul på et demonstrationsprojekt i større skala. Ud over, at der nu skal udryddes nogle børnesygdomme, skal storskala-projektet i Nordjylland medvirke til at åbne for det større salgspotentiale. Alle parter har investeret massivt i at få løsningen op at køre og få udryddet børnesygdommene, fortæller Lasse Thomsen fra LT Automation. »Vi har investeret millioner i projektet selv, og det er ikke noget, vi er blevet rige af,« siger han. 5.000 relevante aftagere på verdensplan Derfor er næste skridt på rejsen af udnytte potentialet. Alene i Danmark udtages der i almen praksis over 21 mio. blodprøver om året til forsendelse til biokemiske afdelinger med henblik på analyse – og tallet stiger med ca. 7 procent om året. Dertil kommer potentialet globalt. »På verdensplan er der mere end 100.000 somatiske hospitaler, hvoraf omkring 5.000 er potentielt relevante aftagere til en automatiseret løsning til de biokemiske laboratorier.  Dem skal vi gerne nå ud til. Vi har solgt nogle af rettighederne til nogle investorer, som skal hjælpe os med at få det ud i verden. Det kræver kapital, ellers kommer du ingen vegne,« siger Lasse Thomsen. Det er ikke første gang, at løsningen hædres. I efteråret modtog løsningen Diras Automatiseringspris. Artiklen er udgivet på techmanagement.dk d. 28. januar 2020 – se artiklen er: https://techmanagement.dk/artikel/industri-40-til-hospitaler-intelligent-forsendelseskasse-med-globalt-potentiale-5248 [...]
October 2, 2019NyhederIntelligent Systems har i samarbejde med Klinisk Biokemisk Afdeling på Aalborg Universitetshospital og LT Automation vundet DIRA Automatiseringsprisen 2019 for Den Intelligente Forsendelseskasse.Den Intelligente Forsendelseskasse er en automatisk løsning til håndtering og sortering af blodprøver, som øger kapaciteten og kvaliteten samt formindsker antallet af fejl gennem forbedret sporbarhed og temperaturovervågning. Samtidig er arbejdsmiljøet blevet forbedret gennem automatisering af ensidigt gentaget arbejde (EGA). Juryen fra DIRA har valgt Aalborg Universitetshospital – Klinisk Biokemisk Afdeling som årets prismodtager og skriver bl.a. “Aalborg Universitetshospital har formået at implementere en innovativ, teknisk løsning med flere robotter og avancerede sensorer i et ikke-teknisk miljø, hvor barriererne for introduktion af robotteknologi er meget store. Samtidig har hospitalet tænkt mennesket ind i løsningen, da løsningen med Den Intelligente Forsendelseskasse bidrager til en øget patientsikkerhed. Ved at opsamle, anvende og analysere på data, fanger hospitalet nu fejl som tidligere blev overset”.Der er sket et stort ryk i bevidstheden om logistikkens betydning i hospitalssektoren. Da vi gik ind på markedet for 10 år siden, blev logistik blot opfattet som noget med portører og lastbiler. Men nu er alle ledelserne klar over, at logistik er nøglen til effektiviseringer. Alle hospitalsdirektører taler om logistik, og jeg håber, det er noget, vi har været med til at bidrage til. – Niki Nicolas Grigoriou, CEO Intelligent Systems.Yderligere har juryen lagt vægt på at løsningen sparer det offentlige for penge; den sparer personalet for nedslidning og sikrer patienter en hurtigere og korrekt behandling. Derudover nævner juryen også at løsningen er et imponerende eksempel på teknologisk innovation inden for sundhedssektoren; og den bør inspirere andre hospitaler i ind- og udland til at anvende flere robotter og anden avanceret teknologi.Med uddelingen af DIRA Automatiseringsprisen er håbet netop, at andre virksomheder, personer eller institutioner kan blive inspireret til at anvende robotteknologi i deres branche, så vi kan bevare den danske konkurrenceevne, fastholde danske arbejdspladser og ikke mindst forbedre arbejdsmiljøet for medarbejdere, der hver dag har med fysisk hårdt og gentagende arbejde at gøre. Det er Aalborg Universitetshospital – Klinisk Biokemisk Afdeling et fremragende eksempel på. [...]
August 13, 2018Job / NyhederHar du erfaringen med at skabe intelligente automatiserede logistikløsninger inden for Airport og Logistics? Vi søger erfarne softwarearkitekter til at skabe intelligente logistikløsninger til at løse komplekse udfordringer inden for “mission critical” områder. Så brænder du for at være med fra design af projekt, udarbejdelse af arkitektur og interfaces samt implementering on-site i hele verden, så hører vi gerne fra dig allerede i dag. Vi forventer, at du: kan gennemskue de mest komplekse problemstillinger. har modet til at tænke innovativt. kan forstå og omsætte kundens behov til reelle tekniske løsninger, der giver værdi. arbejder målrettet og fokuseret på at skabe resultater. er god til at definere og videreformidle opgaver til dine kollegaer. medbringer en kuffert fyldt med erfaring og interesse for at forbinde elektronik og mekanik i softwaresystemer. Hos os vil du arbejde i tæt sparring med dygtige kollegaer, der er med til at sikre, at alle krav og specifikationer i projektet overholdes. Vi tilbyder faglige udfordringer samt muligheden for fleksible arbejdstider, god lønpakke og frokostordning. Du bliver en del af et fællesskab, hvor du får stor indflydelse på både dit eget job og virksomhedens faglige udvikling, og hvor engagement, kollegial opbakning samt jysk humor er en fast del af hverdagen. Kontakt Thomas Maagaard hurtigst muligt, hvis det er netop dig, vi søger. +45 2464 6487 job@intelligentsystems.dk [...]
June 6, 2018NyhederVores hold har vokseværk og vi er glade for at kunne byde velkommen til Peter Poulsen og Jais Christiansen. Peter er vores nyeste medlem af projektledere og han har en baggrund som civil ingeniør med en kandidat i Health Science and Technology. Peter kommer med en masse erfaring som projektleder og han besidder stor teknisk viden fra hans baggrund som IT udvikler, og han har altid kundens og virksomhedens behov og ønsker i fokus, for at sikre effektiv gennemførelse af projektet inden for budget samt deadline. Peter tror på at et tæt og ærligt samarbejde med kunden, samt et agilt mindset er kerneværdier til et succesfuldt resultat. Tidligere har Peter arbejdet med projekter inden for den danske sundhedssektor, Electronic Health Records (EHR), og systemer inden for transport og logistik sektoren. Jais er en del af vores hastigt voksende konsulenthold og han kommer frisk fra Aalborg Universitet, hvor han er uddannet datalog med specialisering i programmering. Yderligere har Jais flair for algoritmer, funktionel matematik, objektorienteret programmering og dokumentation. Jais sætter pris på at tingene er struktureret, hvilket er med til at sikre en stabil og sikker performance gennem projekter. Han tror på at succes åbnes gennem teamwork og ærlighed, med plads til humor og udvikling. Han ser frem til at opnå erfaring med et arbejdsmiljø fyldt med udfordringer og spændende opgaver og han er meget vedholdende i en læringsproces og elsker at blive udfordret og lære nye ting, hvilket hans mange forskellige interesser også afspejler.   [...]
June 23, 2015Hospital / NyhederVi og vores partnere har vundet udbuddet ”udvikling af nye, innovative robotløsninger til sterilcentraler” – udbudt af Markedsmodningsfonden og de fem regioners Sygehuspartnerskab. I de næste 2 år skal vi udvikle og afprøve den løsning, vi gennem det sidste halve år har designet – og vundet på. Projektet skal bidrage til at skabe et mere effektivt og sikkert sundhedsvæsen – og sætte Danmark på verdenskortet over automatiserede sterilcentraler. Verdens øjne er for tiden rettet mod Danmark inden for sterilcentralområdet. Som ét ud af kun to steder i verden arbejdes der intensivt med at udvikle og automatisere sterilcentralernes kernefunktioner. Og det er der god fornuft i, for gevinsterne ser ud til at være store: Hovedparten af arbejdsprocesserne i sterilcentralerne foregår i dag manuelt, og det er en væsentlig fejlkilde – især i form af risiko for kontaminering af instrumenter, som kan medføre infektioner hos patienterne, hvilket i yderste konsekvens kan føre til tab af menneskeliv. Der kan ligeledes opstå fejl i pakningen af instrumenter med forsinkelser af igangværende operationer, og dermed øget risiko for patienten til følge. Samtidig er arbejdet fysisk belastende med mange løft og ensidigt gentagne opgaver, og det betyder et væsentligt slid på den enkelte medarbejder. Endelig er den aktuelle arbejdsform på sterilcentralerne i sagens natur arbejdskraftintensiv, hvilket gør den omkostningstung – og der er samtidig behov for en større kapacitet, fordi antallet af operationer er støt stigende. Som svar på denne udfordring har vi siden oktober sidste år arbejdet på at designe en løsning, der kan sikre kvaliteten, forbedre arbejdsmiljøet og gøre sterilcentralerne mere effektive ved hjælp af automatisering. Det arbejde er mundet ud i løsningen ”Den Intelligente Sterilcentral – Automatisering af Pakning og Inspektion” eller kort: DISAPI. Om DISAPI Indtil nu har udviklingen på området koncentreret sig om at automatisere transportflowet i sterilcentralen. DISAPI går skridtet videre med en visionær og intelligent løsning, der automatiserer selve sterilcentralerne kernefunktion – pakning og inspektion af instrumenter. Løsningen automatiserer således hovedparten af de opgaver, der i dag udføres manuelt – bl.a.: Al transport af instrumenter og andre materialer rundt i sterilcentralen En stor del af de inspektions- og vedligeholdelsesopgaver, der udføres på hvert enkelt instrument, f.eks. kontrol af renhed, smøring og kontrol af krumninger Pakning og emballering af instrumenter – herunder kontrol af, at instrumenter ikke forsvinder eller forbyttes Derudover sikrer løsningen fuld sporbarhed af instrumenterne hele vejen gennem sterilcentralen. Løsningen bygger på en kombination af kendte og velafprøvede teknologier – bl.a. mini-AGV’er til transport af instrumenter rundt i sterilcentralen – og cutting edge teknologier inden for bl.a. RFID-baseret sporbarhed, visions- og robotteknologi. Disse teknologier har ikke tidligere været bragt i spil i sterilcentralerne – og med god grund, for først nu har de nået et modenhedsniveau, der gør dem brugbare til at foretage de vitale inspektions- og kontrolopgaver, der udføres på instrumenterne. Det er med andre ord uudforsket land, vi begiver os ind i. DISAPI er skabt i et samarbejde med vores tre partnere LT Automation, Process Engineering og Granau IT, der hver især har stor ekspertise inden for robot- og automatiseringsteknologi, indretning af og krav til sterilcentraler og RFID-teknologi. Fremtidens fuldautomatiske sterilcentral Visionen for DISAPI er at skabe en fuldautomatisk sterilcentral, og de næste 2 år vil være et stort skridt i den retning. Når DISAPI er udviklet, er det slut med at løfte og bære instrumenter, skubbe og vride vogne. Medarbejderne kan også sige farvel til mange ensidigt gentagne opgaver, for de skal ikke længere tælle, kontrollere og inspicere hvert eneste af de mange tusinde instrumenter, der hver dag passerer gennem sterilcentralerne. Det betyder, at der kan behandles langt flere instrumenter – uden den store pung skal op af lommen. Sidst, men ikke mindst, vil DISAPI øge patientsikkerheden: Jo færre hænder et instrument passerer igennem, jo mindre er risikoen for fejl, der udgør en risiko for patienternes helbred. Det glæder vi os til! Læs mere om samarbejdet og udbuddet her. [...]
January 4, 2015Hospital / NyhederEfter to års udvikling nåede IHL projektet endnu en milepæl, da IHL prototypen blev præsenteret på en workshop hos Syddansk Sundhedsinnovation i Odense den 13. marts 2015. Workshoppen satte fokus på intelligent hospitalslogistik og udfordringerne for de danske hospitaler gennem et innovations-, lægefagligt- og hygiejnisk perspektiv. Protypen er IHL-projektets synlige bud på et innovativt og intelligent transport- og logistiksystem til fremtidens hospitaler. Over 50 personer med interesse for logistik på de danske hospitaler deltog i workshoppen og fik mulighed for at selv at se og afprøve prototypen og få en forsmag på, hvordan hospitalspersonalet i fremtiden vil bestille, afhente og sende alle former for varer, udstyr, medicin og affald via “Det magiske skab”, der er bygget ind i væggen. Ud over præsentationen af prototypen bød workshoppen på en række indlæg om hospitalernes udfordringer på logistikområdet i både et lægefagligt, hygiejne- og innovationsmæssigt perspektiv – og hvordan IHL kan være med til at løse disse. Dr.med. og vicedirektør på Hvidovre og Amager Hospital, Torben Steen Mogensen, lagde i sit oplæg fokus på hospitalernes udfordring omkring ny og bedre logistik og hvordan en effektiv automatiseret logistik vil kunne hjælpe til hurtigere behandling af patienter. Han fortæller: ”Jeg tror, at IHL kan bidrage til, at man får en mere præcis logistik, så læger og sygeplejersker kan få leveret det, de har brug for. Jeg tror meget på automatiske systemer. Det er fremtiden for hospitalsvæsenet,” Niki Nicolas Grigoriou, CEO / Software Architect ved Intelligent Systems og IHL-projektleder, er positiv: ”Dagen har givet mig en klar fornemmelse af, at vi er på rette vej, og at vi fik et skulderklap af deltagerne på workshoppen. Nu skal vi teste systemet igen hos brugerne på hospitalerne, inden vi fremlægger den endelige og modulære løsning,” Se video fra workshoppen: Læs mere om IHL her Se flere billeder fra workshoppen her [...]
November 9, 2014Hospital / NyhederCEO/Software Architect, Niki Nicolas Grigoriou, var blandt oplægsholderne, da Healthcare DENMARK for nyligt afholdt en todages event for at præsentere deres ambassadører for best practice og innovation i den danske sundhedssektor. Niki Nicolas Grigoriou var inviteret for at præsentere resultaterne fra innovationsprojektet Intelligent Hospitalslogistik. Ambassadør eventen blev afholdt den 27.-28. oktober i anledning af, at Healthcare DENMARK for nyligt udnævnte 12 Healthcare DENMARK-ambassadører i Tyskland, Storbritannien og USA. Ambassadørerne er alle eksperter og thought leaders inden for sundhedsområdet, og deres opgave er at udbrede information om løsninger, systemer, knowhow og innovation, der gør den danske sundhedssektor til en af de bedste og mest effektive i verden. Hovedformålet med Healthcare DENMARKS Ambassadør eventen var at give ambassadørerne overordnet introduktion til det danske sundhedsvæsen med særlig fokus på ekspertise og styrkeområder. I løbet af de to dage blev ambassadørerne bl.a. præsenteret for nogle af de nyeste og mest innovative løsninger og koncepter – inklusiv Intelligent Hospitalslogistik. Eventen bød på mere end 20 præsentationer fra politikere og officielle repræsentanter for det danske sundhedsvæsen, Hendes Kongelige Højhed, Kronprisesse Mary, protektor for Healthcare DENMARK, og banebrydende virksomheder inden for sundhedsområdet. Se præsentationen af Intelligent Hospitalslogistik her (video) Læs mere om Intelligent Hospitalslogistik her Følg Intelligent Hospitalslogistik på LinkedIn Læs mere om Healthcare DENMARK her Se oversigten over Healthcare DENMARKs ambassadører her [...]
October 20, 2014Hospital / NyhederProjektet Den Intelligente Forsendelseskasse har udviklet en løsning til automatiseret håndtering af blodprøver. Hovedgevinsterne er en mere effektiv håndtering og transport af blodprøver, højere kvalitet i diagnostiseringen, større patientsikkerhed og bedre arbejdsmiljø. Den 27. november inviterer vi til afslutningskonference, hvor resultaterne præsenteres. Gennem de seneste 2 år har Intelligent Systems og Aalborg Universitetshospital stået i spidsen for innovationsprojektet Den Intelligente Forsendelseskasse, der er blevet gennemført i et samarbejde mellem Odense UniversitetsHospital, LT Automation A/S, Farusa Emballage A/S, RoboCluster and Syddansk Universitet. Projektet har ført til udviklingen af et totalt løsningskoncept for intelligent logistik og automatiseret håndtering af blodprøver – fra rekvirering og prøvetagning til prøveanalyse i sygehusenes biokemiske laboratorier. Den Intelligente Forsendelseskasse optimerer både prøvekvalitet, diagnosticeringstider og -sikkerhed og sikrer en bedre udnyttelse af laboranter og andre specialister. Det giver både et bedre arbejdsmiljø, en øget kapacitet og en bedre økonomi på sygehusenes laboratorier. I oktober 2014 udstilles en prototype bestående af den intelligente forsendelseskasse og robotløsningen i forhallen på Aalborg Universitetshospital. Sporbarhed og overvågning Intelligent Systems har bidraget til projektet med bl.a. sporbarhedsteknologi og styring af overvågning og automatisering. Og gevinsterne ved at kunne spore, overvåge og håndtere prøverne automatisk er store: Sporbarhed af prøven fra udtagning til analyse på laboratoriet, overvågning af temperatur under transporten og robot-automatisering på det biokemiske laboratorium forbedrer kvaliteten af prøveresultater og diagnoser, mindsker risikoen for fejldiagnosticering af patienten og sikrer en hurtig behandlingstid. Den automatiserede håndtering af prøverne optimerer hele processen fra blodprøve tages, til resultatet af analysen er klar. På de biokemiske laboratorier håndteres prøverne af en fuldautomatisk robot der modtager, udpakker og sorterer prøverne. Det betyder et langt mere effektivt laboratorium, hvor kapaciteten øges samtidig med at det frigør ressourcer, så laboratoriets personale kan fokusere på analyse og prøveresultater fremfor på håndtering af logistik og udpakning af forsendelseskasser. Det betyder også at arbejdsmiljøet forbedres, da de manuelle arbejdsgange automatiseres. Læs mere om Den Intelligente Forsendelseskasse her. Afslutningskonference – resultater og perspektiver På konferencen den 27. november 2014 sætter vi fokus på den gennemførte innovationsproces og udviklingssamarbejdet og samler op på erfaringerne fra både virksomheder og hospitaler. Virksomhederne vil præsentere elementerne i løsningen, og derudover vil der være indlæg med spændende vinkler og synspunkter på brugerdreven innovation i sundhedssektoren og markedsperspektiverne herfor fra både Regionsrådsformand i Region Nordjylland Ulla Astman, innovationschef i Region Nordjylland Kjeld Lisby samt lektor René Goduscheit fra Syddansk Universitet. Se programmet for konferencen og tilmeld dig her. Konferencen finder sted den 27. november 2014, kl. 10-14.30 på Aalborg Universitetshospital, Medicinerhusets Auditorium, Mølleparkvej 4, 9000 Aalborg. Deltagelse er gratis, men der opkræves et no-show gebyr på 500 kr. [...]
February 24, 2014Hospital / NyhederInvitation til Workshop 4 for Intelligent Hospitalslogistik (IHL) og indvielse af testanlægget på Hvidovre Hospital onsdag d. 26. februar kl. 9.15 – 13.45. Med indvielsen af IHL’s testanlæg markeres afslutningen på fase 1 i innovationsprojektet, der udvikler fremtidens fuldautomatiske transport- og lagersystem til hospitaler. Projektets mission er at automatisere og optimere sygehuslogistikken, så ingen medarbejder fremover skal bruge tid på at lede efter udstyr og forbrugsvarer – tingene finder selv hen, hvor de er bestilt. På workshoppen indvies IHL-testanlægget, konceptets opbygning og muligheder præsenteres, og den videre udvikling og tilpasning af IHL drøftes. Skitse over testanlægget: Programmet for dagen: 09.15 Registrering, morgenkaffe og networking 10:00 Velkommen v/Ole Klinkby, IHL-projektleder 10:10 Præsentation af IHL 10:30 Officiel åbning af IHL-testanlægget v/ Per Seerup Knudsen, næstformand for Danske Regioners udvalg for sundhedsinnovation og erhvervsfremme, regionsrådsmedlem (A) i Region Hovedstaden 10:45 Pause 11:00 Rundvisning på IHL-testanlægget foregår i hold med 3 stop – rundturen er ikke egnet for gangbesværede) • Styring og simulering af IHL • Ind-og udlagring af varer i IHL • Brugergrænsefladen for det sundhedsfaglige personale i IHL 12:20 Perspektiver og videre udviklingen af IHL 12:45 Spørgsmål og afrunding 13:00 Frokost – sandwich, frugt, vand og kaffe 13:45 Workshop 4’s åbne del slutter Hvor, hvornår og hvordan: Tid: Onsdag d. 26. februar kl. 9.15 – 13.45 Sted: Hvidovre Hospital, Kettelgård Allé 30 Hvidovre (P-pladser på Rosenhøj) Tilmelding: Send e-mail til sl@groenbech.com Mere information: www.ihl.nu [...]
June 6, 2013Hospital / NyhederSnart kommer varer, instrumenter, udstyr ud af væggene på sygehusene! Det revolutionerende koncept, Intelligent hospitalslogistik, har været på tegnebrættet hos Intelligent Systems og en række partnere i knapt to år og i juni var der officielt kick-off på projektet på Syddansk Universitet, hvor alle interesserede kunne høre nærmere om baggrunden for projektet og samtidigt møde de involverede partnere. På kick-off mødet fik deltagerne mulighed for at få et indblik i fremtidsperspektiverne for velfærdsløsninger til hospitaler og høre om visionerne, der ligger bag konceptet Intelligent Hospitalslogistik. Kort om Intelligent hospitalslogistik Intelligent hospitalslogistik (IHL) er et af de mest perspektivrige og banebrydende udviklingsprojekter indenfor hospitalslogistik i mange år med et budget på over 24 mio. kr. IHL er er allerede blevet anbefalet af De Danske Regioner i et af de 10 pejlemærker for de kommende sygehusbyggerier og projektet har modtaget endnu et kæmpe skulderklap, da Markedsmodningensfonden og styregruppen for Partnerskab for sundheds- og sygehusinnovation finder projektet spændende og perspektivrigt. Det har resulteret i et historisk stort tilsagn på over 12 millioner kroner til gennemførelse af projektet, fordi det rummer et stort potentiale for en velfærdseffekt i form af effektivsering og forbedring af hospitalernes logistik. Intellignet hospitalslogistik (IHL) kombinerer eksisterende teknologier og skaber et nyt integreret transport- og lagersystem – en fuldautomatisk infrastruktur bygget ind i sygehusets vægge og lofter. Systemet gør vareforsyning og adgang til lagrede instrumenter og udstyr lige så nemt, som at sende eller modtage en rørpost. Hverdagen bliver nemmere for sygehuspersonalet på morgendagens sygehuse På fremtidens sygehuse vil løsningen adressere ca. 80% af de interne logistikopgaver og giver mere sundhed for pengene. Projektets korte udviklingshorisont og tætte dialog med sygehusene i Danmark, vil sikre at flere af de kommende sygehusbyggerier har mulighed for at indarbejde konceptet i deres byggeplaner. Men løsningen kan også etableres i eksisterende byggerier gennem ombygning, udvidelse eller gennem montage af udvendige forsyningsgange og skakter. Intelligent hospitalslogistik-konceptet har et kæmpe potentiale for ikke bare at effektivisere og forbedre danske hospitalers logistik, men også udenlandske hospitaler er potentielle kunder. Læs pressemeddelelse: “Banebrydende hospitalslogistik får historisk stor støtte.” Læs mere om IHL på www.ihl.nu Læs mere om IHL i De Danske Regioners pejlemærker her [...]
March 8, 2013Hospital / NyhederIntelligent Systems har gennem det sidste halvandet år arbejdet sammen med en række partnere – herunder Qubiqa, Schoeller Plast og NNE Pharmaplan, om at udvikle et nyt revolutionerende koncept til automatisering af logistikken på fremtidens hospitaler. Intelligent hospitalslogistik-konceptet (forkortet IHL) anbefales nu af De Danske Regioner i ”Afrapportering omkring transportteknologier”, som er et af 10 pejlemærker udstukket for de kommende sygehusbyggerier. Det nye koncept bliver anbefalet i rapporten fra De Danske Regioner med blandt andet følgende ord: ”Projektgruppen støtter fortsat op om projektet og ser det som et af de mest perspektivrige udviklingsprojekter i mange år inden for hospitalslogistik.” ”Jeg er utrolig glad for, at vores koncept anbefales,” fortæller direktør for Intelligent Systems Niki Nicolas Grigoriou. ”Det er et koncept, vi har arbejdet på i omkring halvanden år, hvor vi har arbejdet tæt sammen med vores samarbejdspartnere og en række sygehusfolk i Danmark. Det er fantastisk at få denne anerkendelse nu.” Pejlemærket om transportteknologier konkluderer, at Intelligent hospitalslogistik (IHL) er et meget lovende eksempel på nytænkning og innovation inden for hospitalslogistik. Det er kombinationen af transportteknologier i konceptet samt målretningen til hospitaler, der gør projektet unikt. Intelligent hospitalslogistik I Intelligent hospitalslogistik (IHL) konceptet kombineres eksisterende teknologier til at skabe et nyt integreret transport og lagersystem, som en fuldautomatisk infrastruktur bygget ind i sygehusets vægge og lofter. Systemet gør vareforsyning og adgang til lagrede instrumenter og udstyr lige så nemt, som at sende eller modtage en rørpost eller at tappe vand fra vandhanen. Som en sygeplejeske udtrykker det: ”I fremtiden kommer varerne ud af væggen, når man skal bruge dem!” Løsningen vil adressere omkring 80% af de interne logistikopgaver på fremtidens sygehuse. Konceptet er planlagt, videreudviklet og afprøvet i et omfattende projekt, der involverer fem danske sygehuse, som skal sikre at løsningen bliver enkel, pålidelig, intelligent og effektiv. Ti pejlemærker for fremtidens sygehusbyggeri De kommende år vil regionerne i Danmark investere kraftigt i byggeri af nye sygehuse samt i renovering og udbygning af de eksisterende. Investeringerne giver mulighed for nytænkning både i indretningen og dimensioneringen af sygehusene. I forbindelse med de nye sygehusbyggerier stilles der krav om, at sygehusene bliver 8% mere effektive end i dag og herefter skal der løbende optimeres med 2% om året. Det betyder, at man må anvende nye teknologier og bygge mere intelligent med henblik på at optimere arbejdsgange. Det er derfor vigtigt for regionerne at finde de helt rigtige løsninger at investere i. Det har resulteret i en systematisk opsamling og deling af viden imellem regionerne. Det tværgående samarbejde har nu taget form i ti fælles pejlemærker for videndeling i sygehusbyggeri. Du kan læse mere om de ti pejlemærker her. [...]
January 23, 2013Hospital / NyhederProjektet ”Den intelligente forsendelseskasse” er blevet skudt i gang og Intelligent Systems spår en spændende fremtid for projektet, der vil forbedre kvaliteten af patientdiagnoser, øge sikkerheden og kvaliteten ved transport af blodprøver samt optimere ressourceforbruget for sygepersonalet ved fuldautomatisk udpakning, identifikation og sortering af prøverne. Ideen til projektet stammer fra idekonkurrencen ”RoboCall”, der blev afholdt på Aalborg Universitetshospital i 2010. Biokemiker Bioanalytiker Øjvind Thomasen, tidligere ansat ved Klinisk Biokemisk Afdeling på Aalborg Universitetshospital, indsendte sin ide omkring, hvordan man kunne skabe et mere effektivt laboratorium ved hjælp af intelligent sporbarheds- og robot-teknologi. Øjvind Thomasen og ideen vandt konkurrencen i kamp med ca. 43 andre forslag. Sidste år blev en række virksomheder præsenteret for problemstillingen. Det har resulteret i sammensætningen af projektpartnere, hvor projektets tovholder er Intelligent Systems. Niki Nicolas Grigoriou spår en lys fremtid for Den intelligente forsendelseskasse: ”Det er et unikt projekt og allerede nu efterspørges løsningen, og projektet vil skabe stor værdi for både patienter og sundhedspersonalet.” Tids- og ressourcebesparelser og øget sikkerhed Niki Nicolas Grigoriou forklarer: ”Den intelligente forsendelseskasse overvåger temperaturen under transporten og samtidig vil robot-automatiseringen på det biokemiske laboratorium gøre modtagelse, udpakning og sortering af prøver fuldautomatisk,” han tilføjer:”På det biokemiske laboratorium vil forsendelseskassen blive ført igennem en robotopstilling, der først åbner kassen, tager prøveglassene ud og sorterer dem, hvorefter kassen rengøres, lukkes og stables til genanvendelse.” Projektet har høj værdi for den offentlige velfærd, da et automatiseret system vil give en positiv samfundsøkonomisk effekt i form af bl.a. kortere indlæggelsestider og færre sygedage. Der skabes en øget omkostningseffektivitet, da de manuelle arbejdsgange automatiseres. Projekt med stort potentiale ”Jeg har fundet ud af, at behovet for en løsning, som den vi udvikler, er meget større end forventet – og jeg har været i dialog med flere hospitaler, som gerne vil anvende den. Det lader til de vil ordre løsningen eller dele af den i dag… eller hvis det var muligt i går,” tilføjer Niki Nicolas Grigoriou. Offentlig-privat innovationssamarbejde styrker private virksomheders markedsposition i forhold til både aktuelle danske og udenlandske sygehusbyggerier, og mulighederne åbnes inden for den store globale sundhedssektor. Niki Nicolas Grigoriou understreger:”Projektet har potentiale til at nå langt ud over landets grænser, da der ikke findes et system magen til. Det vil give adgang til et globalt milliardmarked for sundhedsteknologi. Det vil derfor også skabe vækst i Danmark, og forbedre konkurrenceevnen, da der er potentiale for eksport og både fastholde og skabe nye arbejdspladser.” Han tilføjer:”Hos Intelligent Systems arbejder vi med sporbarhedsteknologi inden for bl.a. industrielle områder og ser et stort potentiale i at anvende teknologien i sundhedsløsninger. Ved at udvikle løsninger til en så kritisk branche som sundhedssektoren, vil vi kunne opbygge og styrke vores kompetencer inden for sporbarhedsteknologi.” Projektet modtog i november en bevilling på 4 millioner fra Fornyelsesfonden og er et af flere projekter, der fokuserer på at skabe en mere intelligent logistik til fremtidens sygehuse. Projektarbejdet er netop skudt i gang med projekt-kick-off på Odense Universitetshospital, som også er projektpartner. Projektet forventes at skabe 25-30 arbejdspladser i Danmark over de næste år samt mulighed for yderligere arbejdspladser de følgende år. Læs hele pressemeddelelsen: “Nordjysk velfærdsteknologi-initiativ skaber jobs og mulighed for eksport.” Mere om “Den intelligente forsendelseskasse” her. [...]

Stryg/skub til side for flere nyheder.

Intelligent Systems AS

Pin It on Pinterest

Share This

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. Read our privacy policy here.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close