Intelligent Systems' Articles, News and Bulletins Intelligent Systems' Articles, News and Bulletins Articles, News and Bulletins Articles, News and Bulletins Swipe for more news Nyheder & artiklerIntelligent Systems to develop future of intelligent control and integration for automated robotics systems based 5G with Denmark’s leading companies and AAUMarch 11, 2022Intelligent Systems will together with researchers from Aalborg University and some of the leading companies in the field of autonomous robots and 5G technology, develop a comprehensive and user-friendly system that makes it much easier for companies to get started using mobile robots. Intelligent Systems are participating in the project by helping build key features and technology necessary to make the product a reality for the customers. The project will make it as easy for companies as buying a consumer product and hitting ‘play’. That is the goal of the new research project led by Aalborg University which runs over the next three years and is invested by 30 million DKK by the Innovation Fund. We are experts in development of high-level control and integration for larger automated logistics and production systems. We have the ambition to transform its project and consultancy business, build a scalable online service-based business around its Industry-4.0 platform and become the “Google of robotics”. And by taking part in the project we can help fulfill the promise of Industry-4.0, by making the world simpler, smarter and more intuitive. Project partners: Technology partners: MIR (Mobile Industrial Robots A/S) UR (Universal Robots) Technicon Telenor Nokia. Industrial end users: Novo Nordisk A/S GRUNDFOS Holding A/S Danfoss A/S LEGO System A/S... Read more...Project Lead / Team Lead to Cloud-based platformFebruary 15, 2021... Read more...Danish Crown og Intelligent Systems indgår samarbejde om modernisering af verdens mest avancerede slagteriJanuary 18, 2021Planlægning og sporbarhed i produktionen sikrer fuld kontrol fra start til slut Danish Crown og Intelligent Systems har indgået et samarbejde, hvor Intelligent Systems skal udskifte det eksisterende MES-system (Manufacturing Execution System), som styrer produktionen på Danish Crowns slagteri i Horsens. Det er Europas største og verdens tredjestørste griseslagteri. Udskiftningen sker som en del af den almindelige opdatering af produktionsanlægget, samt som fremtidssikring af den teknologiske platform. Den sporbarhed og gennemsigtighed systemet giver, er med til at binde ordrer og produktion sammen, så man kan spore grisen fra ankomst, undervejs og til færdigt produkt klar til forbrugeren. Når en lastbil med slagteklare grise ankommer til slagteriet, er grisene allerede registreret i Danish Crowns SAP ERP-system, hvor ordrebehandling, salg, indkøb, lagerstyring og økonomi er bundet sammen. Grisene læsses af og gøres klar til slagtning. Grisene registreres enkeltvis i MES-systemet, som sporer og dokumenterer alle forarbejdningsprocesser fra råvarer bliver til færdige varer. Intelligent Systems skal levere en ny intelligent MES-løsning, som binder de enkelte produktionssystemer i slagteriet sammen med Danish Crowns ERP- og økonomisystem, således slagteriet hele tiden kan optimere produktionen til de mest værdifulde udskæringer og har sporbarhed samt gennemsigtighed på tværs af produktionen. Fabrikken i Horsens kan modtage op til 110.000 slagtegrise ugentligt, som skæres ud i mindre udskæringer. De mindre udskæringer kan også spores, så man hele tiden kan gå tilbage til den enkelte gris og spore den gennem hele processen til det endelige slutprodukt. For at opnå den nødvendige ydeevne med de store datamængder, som produktionen skaber, og samtidigt sikre skalerbarhed og fleksibilitet, er systemarkitekturen af den nye løsning baseret på Micro Services, der kommunikerer med proces-systemerne via en central Message Bus. Det vil virke som et sammenhængende og integreret intelligent system, der kan fungere med minimal menneskelig interaktion – dette er virkelig indbegrebet af Industri-4.0.... Read more...The perfect partnership to fulfill the potentials of Hospital-4.0October 30, 2020Intelligent Systems partners up with an old friend LT Automation and one of the leading companies within healthcare diagnostics – Siemens Healthineers to provide integrated solutions for medical laboratories. The parties contribute with supplementing best in class competences, LT Automation provides unique tooling to sample handling, Siemens Healthineers provides first in class diagnostic equipment and Intelligent Systems provides traceability and quality assurance. Together we are determined to improve quality, ensure traceability and automate workflows in bio clinical laboratories. Siemens Healthineers press release... Read more...Finally; Robots will take over.October 27, 2020Hospitals of the future require foresighted thinking with a huge focus on logistics. Robots and mobile robots (AGVs and AMRs) can take over the repetitive and resource demanding tasks thus freeing up staff for more value-creating tasks. Robots and AGVs will take over logistics tasks and thus free up staff for more value-creating tasks – the more automation of workflow = the more health for the money. We provide high-level control systems for automated logistics for hospitals and our software is ready to fulfill the potential of Hospital-4.0. Read more about our award winning cloud-based tracking and monitoring solution The Intelligent Transport Box in the brochure below or visit us at www.intelligentsystems.dk to read more about the patented Intelligent Hospitals Logistics (IHL) solution concept as well as the independent open AGV Cloud Control Platform. Read more here: White paper publikation... Read more...Healthcare Denmark article – Intelligent sample traceability, monitoring and sortation solution at Aalborg University HospitalApril 1, 2020In Denmark, each year, approx. 21 million blood samples are transported from general practitioners or other clinics to a hospital laboratory for analysis. The samples are unpacked and handled manually. This requires many human resources, repetitive work tasks and introduces risks and errors related to manual handling. Therefore, the Danish company Intelligent Systems entered into close collaboration with Aalborg University Hospital in North Denmark Region and the robot company LT Automation to develop an innovative fully automated solution that handles, unpacks and sorts samples at the laboratory and ensures traceability and monitoring of temperature conditions all the way through the value chain. Traceability, temperature monitoring and automatic handling and sortation allows for automated and data-driven quality control of the sample materials, which reduces the number of errors in pre-analytics and increases the quality of test material as well as the patient safety. The automated monitoring has helped to improve workflows at Aalborg University Hospital. The number of temperature deviations registered has been reduced from 100% of the samples received, when the hospital started to use the solution, to less than 4% today. At the same time, the working environment at the laboratory has improved significantly through automation of repetitive work and thus preventing repetitive strain injuries (RSI). The solution won the Danish Automation Award in 2019 and has been nominated for the Industry 4.0 Award in 2020. The article was published in Healthcare Denmark newsletter March 2020.... Read more...Erfarne softwarearkitekter til globale projekter inden for Airport og LogisticsAugust 13, 2018Har du erfaringen med at skabe intelligente automatiserede logistikløsninger inden for Airport og Logistics? Vi søger erfarne softwarearkitekter til at skabe intelligente logistikløsninger til at løse komplekse udfordringer inden for “mission critical” områder. Så brænder du for at være med fra design af projekt, udarbejdelse af arkitektur og interfaces samt implementering on-site i hele verden, så hører vi gerne fra dig allerede i dag. Vi forventer, at du: kan gennemskue de mest komplekse problemstillinger. har modet til at tænke innovativt. kan forstå og omsætte kundens behov til reelle tekniske løsninger, der giver værdi. arbejder målrettet og fokuseret på at skabe resultater. er god til at definere og videreformidle opgaver til dine kollegaer. medbringer en kuffert fyldt med erfaring og interesse for at forbinde elektronik og mekanik i softwaresystemer. Hos os vil du arbejde i tæt sparring med dygtige kollegaer, der er med til at sikre, at alle krav og specifikationer i projektet overholdes. Vi tilbyder faglige udfordringer samt muligheden for fleksible arbejdstider, god lønpakke og frokostordning. Du bliver en del af et fællesskab, hvor du får stor indflydelse på både dit eget job og virksomhedens faglige udvikling, og hvor engagement, kollegial opbakning samt jysk humor er en fast del af hverdagen. Kontakt Thomas Maagaard hurtigst muligt, hvis det er netop dig, vi søger. +45 2464 6487 job@intelligentsystems.dk... Read more...Skarpe nyuddannet softwareudviklereJuly 13, 2018... Read more...Velkommen til Peter Poulsen og Jais ChristiansenJune 6, 2018Vores hold har vokseværk og vi er glade for at kunne byde velkommen til Peter Poulsen og Jais Christiansen. Peter er vores nyeste medlem af projektledere og han har en baggrund som civil ingeniør med en kandidat i Health Science and Technology. Peter kommer med en masse erfaring som projektleder og han besidder stor teknisk viden fra hans baggrund som IT udvikler, og han har altid kundens og virksomhedens behov og ønsker i fokus, for at sikre effektiv gennemførelse af projektet inden for budget samt deadline. Peter tror på at et tæt og ærligt samarbejde med kunden, samt et agilt mindset er kerneværdier til et succesfuldt resultat. Tidligere har Peter arbejdet med projekter inden for den danske sundhedssektor, Electronic Health Records (EHR), og systemer inden for transport og logistik sektoren. Jais er en del af vores hastigt voksende konsulenthold og han kommer frisk fra Aalborg Universitet, hvor han er uddannet datalog med specialisering i programmering. Yderligere har Jais flair for algoritmer, funktionel matematik, objektorienteret programmering og dokumentation. Jais sætter pris på at tingene er struktureret, hvilket er med til at sikre en stabil og sikker performance gennem projekter. Han tror på at succes åbnes gennem teamwork og ærlighed, med plads til humor og udvikling. Han ser frem til at opnå erfaring med et arbejdsmiljø fyldt med udfordringer og spændende opgaver og han er meget vedholdende i en læringsproces og elsker at blive udfordret og lære nye ting, hvilket hans mange forskellige interesser også afspejler. ... Read more...Intelligent Systems skal levere nyt lagerstyringssystem til Skare Meat PackersOctober 23, 2017SKARE Gruppen producerer årligt 60.000 tons okse- og kalvekød af udsøgt kvalitet. Med egne afdelinger i flere europæiske lande er SKARE Gruppen i stand til at håndtere en stadig stigende efterspørgsel – samtidig med at specifikke kundeønsker imødekommes hurtigt og præcist. Skare Meat Packers i Vejen får et nyt automatiseret lager- og palleteringssystem leveret af Sealing Systems, hvortil Intelligent Systems har leveret WMS/WCS (warehouse management system/warehouse control system) til styring af hele anlægget. Anlægget håndterer et bredt sortiment af oksekødsprodukter, hvor WMS/WCS udgør den intelligens, der sikrer logistikken kan forløbe som planlagt og skabe bedst mulig effektivitet. Det nye lager og palleteringssystem forbedrer effektiviteten og skal give et detaljeret overblik over lagerbeholdningen og lette hverdagen for medarbejderne. Det nye transportsystem vil automatisere mange af de interne transporter til lageret og til læsserampen, således ordrer kan ekspederes hurtigere og med færre manuelle transaktioner. Ligeledes vil systemet minimere gangafstande, lette plukprocedurer og dokumentere ordreekspedition. Det nye anlæg i Vejen betyder at medarbejdere frigøres til andre opgaver, ved at tre robotter fremover palleterer hakket kød, som udgør en stor del af produktionen og øger produktiviteten væsentligt.... Read more...Intelligent Systems har lavet Industri 4.0 længe før det blev opfundetNovember 17, 2016Læs artiklen fra tillæg til Børsen om Industri 4.0.... Read more...Intelligent Systems intelligens på norsk slagteriAugust 12, 2016Intelligent Systems kan skrive to store spillere på referencelisten: Slagteri koncernen Fatland i Norge og DYNATEC, der udvikler og leverer produktionsløsninger til fødevareindustrien. Fatland anlægget i Sandefjord har fået et nyt automatiseret lager- og palleteringssystem leveret af norske DYNATEC, hvortil Intelligent Systems har leveret WMS/WCS (warehouse management system/warehouse control system) til styring af hele anlægget. Anlægget håndterer et bredt sortiment af oksekødsprodukter, hvor WMS/WCS udgør den intelligens, der sikrer produktionen kan forløbe som planlagt og skabe bedst mulig effektivitet. Leveringen af anlægget har for både DYNATEC og Intelligent Systems været i tæt samarbejde med DanSupply i Arden. Det leverede lager og palleteringssystem og styring minimerer manuelle fejl og reducerer spild, giver et detaljeret overblik over lagerbeholdningen og øger sikkerheden. Samtidigt øger det automatiske palleteringssystem produktiviteten væsentligt og minimerer omkostningerne markant. Det nye anlæg i Sandefjord sikrer at medarbejderne frigøres til andre opgaver og forbedrer arbejdsmiljøet, da tunge løft og ensidigt, gentaget arbejde minimeres. Et bedre og mere sikkert arbejdsmiljø reducerer antallet af arbejdsskader og sygedage. Se DYNATECs video fra anlægget her: Billeder: DYNATEC AS... Read more...IHL Artikler: “Brugernes input har været guld værd”February 29, 2016Magasinet Pleje, Danmarks fagblad for pleje- og sygehussektoren, har en feature på IHL i februars udgave af magasinet. “IHL har blikket rettet mod Odense”, “Brugernes input har været guld værd” og “Prototype flytter ind i Forskerparken” – sådan lyder overskrifterne på de tre artikeler bragt i Magasinet Pleje d. 19. Februar 2016. Læs artiklerne herunder eller se mere på www.magasinetpleje.dk... Read more...Intelligent Systems fremhævet i vækstrapportOctober 30, 2015Intelligent Systems A/S er brugt som case i rapporten: VækstDanmark 2025 – Fra startup- til scaleup-nation udarbejdet af Mandag Morgen. Heri bliver Intelligent Systems fremhævet i rapport – som en af tre i Nordjyland – og eneste fra Mariagerfjord. “Danmark er blandt de nationer i verden, der skaber flest opstartsvirksomheder pr. indbygger. Men vi er udfordret af, at når det handler om at få nye virksomheder til at vokse og skabe job, så ligger vi under OECD-gennemsnittet – og langt efter lande som USA.” Skriver Mandag Morgen. Om rapporten skriver de: “Rapporten VækstDanmark 2025 er udarbejdet af Mandag Morgen for Danske Regioner og belyser, hvordan dansk økonomi kan omstilles til et nyt paradigme, hvor velfungerende, regionale økosystemer danner grobund for nye højvækstvirksomheder, de såkaldte scaleups. Grundlæggende er Danmark godt rustet til at udvikle sig fra en startup- til en scaleup-nation. Væksten ulmer i alle hjørner af landet. Og den eksisterende regionale erhvervsfremmestruktur skaber et godt fundament for at udvikle regionernes respektive styrkeområder. Men der er behov for at fokusere indsatsen mere på at styrke økosystemerne omkring højvækstiværksættere.” Læs hele rapporten her: Rapporten VækstDanmark 2025 På side 30 i rapporten finder man casen om Intelligent Systems:... Read more...Vi har vundet – DISAPI bliver en realitet!June 23, 2015Vi og vores partnere har vundet udbuddet ”udvikling af nye, innovative robotløsninger til sterilcentraler” – udbudt af Markedsmodningsfonden og de fem regioners Sygehuspartnerskab. I de næste 2 år skal vi udvikle og afprøve den løsning, vi gennem det sidste halve år har designet – og vundet på. Projektet skal bidrage til at skabe et mere effektivt og sikkert sundhedsvæsen – og sætte Danmark på verdenskortet over automatiserede sterilcentraler. Verdens øjne er for tiden rettet mod Danmark inden for sterilcentralområdet. Som ét ud af kun to steder i verden arbejdes der intensivt med at udvikle og automatisere sterilcentralernes kernefunktioner. Og det er der god fornuft i, for gevinsterne ser ud til at være store: Hovedparten af arbejdsprocesserne i sterilcentralerne foregår i dag manuelt, og det er en væsentlig fejlkilde – især i form af risiko for kontaminering af instrumenter, som kan medføre infektioner hos patienterne, hvilket i yderste konsekvens kan føre til tab af menneskeliv. Der kan ligeledes opstå fejl i pakningen af instrumenter med forsinkelser af igangværende operationer, og dermed øget risiko for patienten til følge. Samtidig er arbejdet fysisk belastende med mange løft og ensidigt gentagne opgaver, og det betyder et væsentligt slid på den enkelte medarbejder. Endelig er den aktuelle arbejdsform på sterilcentralerne i sagens natur arbejdskraftintensiv, hvilket gør den omkostningstung – og der er samtidig behov for en større kapacitet, fordi antallet af operationer er støt stigende. Som svar på denne udfordring har vi siden oktober sidste år arbejdet på at designe en løsning, der kan sikre kvaliteten, forbedre arbejdsmiljøet og gøre sterilcentralerne mere effektive ved hjælp af automatisering. Det arbejde er mundet ud i løsningen ”Den Intelligente Sterilcentral – Automatisering af Pakning og Inspektion” eller kort: DISAPI. Om DISAPI Indtil nu har udviklingen på området koncentreret sig om at automatisere transportflowet i sterilcentralen. DISAPI går skridtet videre med en visionær og intelligent løsning, der automatiserer selve sterilcentralerne kernefunktion – pakning og inspektion af instrumenter. Løsningen automatiserer således hovedparten af de opgaver, der i dag udføres manuelt – bl.a.: Al transport af instrumenter og andre materialer rundt i sterilcentralen En stor del af de inspektions- og vedligeholdelsesopgaver, der udføres på hvert enkelt instrument, f.eks. kontrol af renhed, smøring og kontrol af krumninger Pakning og emballering af instrumenter – herunder kontrol af, at instrumenter ikke forsvinder eller forbyttes Derudover sikrer løsningen fuld sporbarhed af instrumenterne hele vejen gennem sterilcentralen. Løsningen bygger på en kombination af kendte og velafprøvede teknologier – bl.a. mini-AGV’er til transport af instrumenter rundt i sterilcentralen – og cutting edge teknologier inden for bl.a. RFID-baseret sporbarhed, visions- og robotteknologi. Disse teknologier har ikke tidligere været bragt i spil i sterilcentralerne – og med god grund, for først nu har de nået et modenhedsniveau, der gør dem brugbare til at foretage de vitale inspektions- og kontrolopgaver, der udføres på instrumenterne. Det er med andre ord uudforsket land, vi begiver os ind i. DISAPI er skabt i et samarbejde med vores tre partnere LT Automation, Process Engineering og Granau IT, der hver især har stor ekspertise inden for robot- og automatiseringsteknologi, indretning af og krav til sterilcentraler og RFID-teknologi. Fremtidens fuldautomatiske sterilcentral Visionen for DISAPI er at skabe en fuldautomatisk sterilcentral, og de næste 2 år vil være et stort skridt i den retning. Når DISAPI er udviklet, er det slut med at løfte og bære instrumenter, skubbe og vride vogne. Medarbejderne kan også sige farvel til mange ensidigt gentagne opgaver, for de skal ikke længere tælle, kontrollere og inspicere hvert eneste af de mange tusinde instrumenter, der hver dag passerer gennem sterilcentralerne. Det betyder, at der kan behandles langt flere instrumenter – uden den store pung skal op af lommen. Sidst, men ikke mindst, vil DISAPI øge patientsikkerheden: Jo færre hænder et instrument passerer igennem, jo mindre er risikoen for fejl, der udgør en risiko for patienternes helbred. Det glæder vi os til! Læs mere om samarbejdet og udbuddet her.... Read more...Præsentation af IHL prototypenJanuary 4, 2015Efter to års udvikling nåede IHL projektet endnu en milepæl, da IHL prototypen blev præsenteret på en workshop hos Syddansk Sundhedsinnovation i Odense den 13. marts 2015. Workshoppen satte fokus på intelligent hospitalslogistik og udfordringerne for de danske hospitaler gennem et innovations-, lægefagligt- og hygiejnisk perspektiv. Protypen er IHL-projektets synlige bud på et innovativt og intelligent transport- og logistiksystem til fremtidens hospitaler. Over 50 personer med interesse for logistik på de danske hospitaler deltog i workshoppen og fik mulighed for at selv at se og afprøve prototypen og få en forsmag på, hvordan hospitalspersonalet i fremtiden vil bestille, afhente og sende alle former for varer, udstyr, medicin og affald via “Det magiske skab”, der er bygget ind i væggen. Ud over præsentationen af prototypen bød workshoppen på en række indlæg om hospitalernes udfordringer på logistikområdet i både et lægefagligt, hygiejne- og innovationsmæssigt perspektiv – og hvordan IHL kan være med til at løse disse. Dr.med. og vicedirektør på Hvidovre og Amager Hospital, Torben Steen Mogensen, lagde i sit oplæg fokus på hospitalernes udfordring omkring ny og bedre logistik og hvordan en effektiv automatiseret logistik vil kunne hjælpe til hurtigere behandling af patienter. Han fortæller: ”Jeg tror, at IHL kan bidrage til, at man får en mere præcis logistik, så læger og sygeplejersker kan få leveret det, de har brug for. Jeg tror meget på automatiske systemer. Det er fremtiden for hospitalsvæsenet,” Niki Nicolas Grigoriou, CEO / Software Architect ved Intelligent Systems og IHL-projektleder, er positiv: ”Dagen har givet mig en klar fornemmelse af, at vi er på rette vej, og at vi fik et skulderklap af deltagerne på workshoppen. Nu skal vi teste systemet igen hos brugerne på hospitalerne, inden vi fremlægger den endelige og modulære løsning,” Se video fra workshoppen: Læs mere om IHL her Se flere billeder fra workshoppen her... Read more...International interesse for Intelligent HospitalslogistikDecember 12, 2014Intelligent Systems præsenterede Intelligent Hospitalslogistik på MEDICA – verdens største messe for medicinsk udstyr. CEO Niki Nicolas Grigoriou og Healthcare Consultant Ole Klinkby tog i november vores sundhedsteknologiske løsninger med til Düsseldorf for at præsentere dem for resten af verden og de 132.000 læger, specialister og beslutningstagere, der besøgte MEDICA. Intelligent Hospitalslogistik var i hovedfokus på Intelligent Systems’ stand, og interessen for det intelligente og fuldt automatiserede transport- og lagersystem var stor.... Read more... Mobile newsIntelligent Systems to develop future of intelligent control and integration for automated robotics systems based 5G with Denmark’s leading companies and AAUMarch 11, 2022Industri / NyhederIntelligent Systems will together with researchers from Aalborg University and some of the leading companies in the field of autonomous robots and 5G technology, develop a comprehensive and user-friendly system that makes it much easier for companies to get started using mobile robots. Intelligent Systems are participating in the project by helping build key features and technology necessary to make the product a reality for the customers. The project will make it as easy for companies as buying a consumer product and hitting ‘play’. That is the goal of the new research project led by Aalborg University which runs over the next three years and is invested by 30 million DKK by the Innovation Fund. We are experts in development of high-level control and integration for larger automated logistics and production systems. We have the ambition to transform its project and consultancy business, build a scalable online service-based business around its Industry-4.0 platform and become the “Google of robotics”. And by taking part in the project we can help fulfill the promise of Industry-4.0, by making the world simpler, smarter and more intuitive. Project partners: Technology partners: MIR (Mobile Industrial Robots A/S) UR (Universal Robots) Technicon Telenor Nokia. Industrial end users: Novo Nordisk A/S GRUNDFOS Holding A/S Danfoss A/S LEGO System A/S... Project Lead / Team Lead to Cloud-based platformFebruary 15, 2021Job / Nyheder... Danish Crown og Intelligent Systems indgår samarbejde om modernisering af verdens mest avancerede slagteriJanuary 18, 2021Industri / NyhederPlanlægning og sporbarhed i produktionen sikrer fuld kontrol fra start til slut Danish Crown og Intelligent Systems har indgået et samarbejde, hvor Intelligent Systems skal udskifte det eksisterende MES-system (Manufacturing Execution System), som styrer produktionen på Danish Crowns slagteri i Horsens. Det er Europas største og verdens tredjestørste griseslagteri. Udskiftningen sker som en del af den almindelige opdatering af produktionsanlægget, samt som fremtidssikring af den teknologiske platform. Den sporbarhed og gennemsigtighed systemet giver, er med til at binde ordrer og produktion sammen, så man kan spore grisen fra ankomst, undervejs og til færdigt produkt klar til forbrugeren. Når en lastbil med slagteklare grise ankommer til slagteriet, er grisene allerede registreret i Danish Crowns SAP ERP-system, hvor ordrebehandling, salg, indkøb, lagerstyring og økonomi er bundet sammen. Grisene læsses af og gøres klar til slagtning. Grisene registreres enkeltvis i MES-systemet, som sporer og dokumenterer alle forarbejdningsprocesser fra råvarer bliver til færdige varer. Intelligent Systems skal levere en ny intelligent MES-løsning, som binder de enkelte produktionssystemer i slagteriet sammen med Danish Crowns ERP- og økonomisystem, således slagteriet hele tiden kan optimere produktionen til de mest værdifulde udskæringer og har sporbarhed samt gennemsigtighed på tværs af produktionen. Fabrikken i Horsens kan modtage op til 110.000 slagtegrise ugentligt, som skæres ud i mindre udskæringer. De mindre udskæringer kan også spores, så man hele tiden kan gå tilbage til den enkelte gris og spore den gennem hele processen til det endelige slutprodukt. For at opnå den nødvendige ydeevne med de store datamængder, som produktionen skaber, og samtidigt sikre skalerbarhed og fleksibilitet, er systemarkitekturen af den nye løsning baseret på Micro Services, der kommunikerer med proces-systemerne via en central Message Bus. Det vil virke som et sammenhængende og integreret intelligent system, der kan fungere med minimal menneskelig interaktion – dette er virkelig indbegrebet af Industri-4.0.... The perfect partnership to fulfill the potentials of Hospital-4.0October 30, 2020Hospital / NyhederIntelligent Systems partners up with an old friend LT Automation and one of the leading companies within healthcare diagnostics – Siemens Healthineers to provide integrated solutions for medical laboratories. The parties contribute with supplementing best in class competences, LT Automation provides unique tooling to sample handling, Siemens Healthineers provides first in class diagnostic equipment and Intelligent Systems provides traceability and quality assurance. Together we are determined to improve quality, ensure traceability and automate workflows in bio clinical laboratories. Siemens Healthineers press release... Finally; Robots will take over.October 27, 2020Hospital / NyhederHospitals of the future require foresighted thinking with a huge focus on logistics. Robots and mobile robots (AGVs and AMRs) can take over the repetitive and resource demanding tasks thus freeing up staff for more value-creating tasks. Robots and AGVs will take over logistics tasks and thus free up staff for more value-creating tasks – the more automation of workflow = the more health for the money. We provide high-level control systems for automated logistics for hospitals and our software is ready to fulfill the potential of Hospital-4.0. Read more about our award winning cloud-based tracking and monitoring solution The Intelligent Transport Box in the brochure below or visit us at www.intelligentsystems.dk to read more about the patented Intelligent Hospitals Logistics (IHL) solution concept as well as the independent open AGV Cloud Control Platform. Read more here: White paper publikation... Healthcare Denmark article – Intelligent sample traceability, monitoring and sortation solution at Aalborg University HospitalApril 1, 2020Hospital / NyhederIn Denmark, each year, approx. 21 million blood samples are transported from general practitioners or other clinics to a hospital laboratory for analysis. The samples are unpacked and handled manually. This requires many human resources, repetitive work tasks and introduces risks and errors related to manual handling. Therefore, the Danish company Intelligent Systems entered into close collaboration with Aalborg University Hospital in North Denmark Region and the robot company LT Automation to develop an innovative fully automated solution that handles, unpacks and sorts samples at the laboratory and ensures traceability and monitoring of temperature conditions all the way through the value chain. Traceability, temperature monitoring and automatic handling and sortation allows for automated and data-driven quality control of the sample materials, which reduces the number of errors in pre-analytics and increases the quality of test material as well as the patient safety. The automated monitoring has helped to improve workflows at Aalborg University Hospital. The number of temperature deviations registered has been reduced from 100% of the samples received, when the hospital started to use the solution, to less than 4% today. At the same time, the working environment at the laboratory has improved significantly through automation of repetitive work and thus preventing repetitive strain injuries (RSI). The solution won the Danish Automation Award in 2019 and has been nominated for the Industry 4.0 Award in 2020. The article was published in Healthcare Denmark newsletter March 2020.... Erfarne softwarearkitekter til globale projekter inden for Airport og LogisticsAugust 13, 2018Job / NyhederHar du erfaringen med at skabe intelligente automatiserede logistikløsninger inden for Airport og Logistics? Vi søger erfarne softwarearkitekter til at skabe intelligente logistikløsninger til at løse komplekse udfordringer inden for “mission critical” områder. Så brænder du for at være med fra design af projekt, udarbejdelse af arkitektur og interfaces samt implementering on-site i hele verden, så hører vi gerne fra dig allerede i dag. Vi forventer, at du: kan gennemskue de mest komplekse problemstillinger. har modet til at tænke innovativt. kan forstå og omsætte kundens behov til reelle tekniske løsninger, der giver værdi. arbejder målrettet og fokuseret på at skabe resultater. er god til at definere og videreformidle opgaver til dine kollegaer. medbringer en kuffert fyldt med erfaring og interesse for at forbinde elektronik og mekanik i softwaresystemer. Hos os vil du arbejde i tæt sparring med dygtige kollegaer, der er med til at sikre, at alle krav og specifikationer i projektet overholdes. Vi tilbyder faglige udfordringer samt muligheden for fleksible arbejdstider, god lønpakke og frokostordning. Du bliver en del af et fællesskab, hvor du får stor indflydelse på både dit eget job og virksomhedens faglige udvikling, og hvor engagement, kollegial opbakning samt jysk humor er en fast del af hverdagen. Kontakt Thomas Maagaard hurtigst muligt, hvis det er netop dig, vi søger. +45 2464 6487 job@intelligentsystems.dk... Skarpe nyuddannet softwareudviklereJuly 13, 2018Job / Nyheder... Swipe for more news Search for: